تعادل قیمت در بازار مسکن تهران

تعادل قیمت در بازار مسکن تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۸

در گزارش‌های مسکن اعداد و ارقام حکایت از متعادل شدن قیمت‌ها در ماه گذشته دارد. احتمالاً این روند تعادلی در چند ماه آینده مانده به پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
به گزارش اخبار ساختمان، کارشناسان بازار مسکن عوامل مختلفی از جمله تغییر قیمت بنزین، افزایش نرخ ارز در هفته‌های اخیر، نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و انباشت تقاضای مؤثر را از جمله دلایل رشد معاملات و قیمت عنوان می‌کنند. صنعت ساختمان، تمامی صنایع مرتبط را به حرکت درمی‌آورد که به ایجاد اشتغال و توزیع درآمد می‌انجامد. در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده جردن نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۸ میلیون و ۲۰۰ تومان است و در این منطقه کاهش قیمت ۱ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده پاسدار گمنام افزایش قیمتی ثبت نشده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۱۱۵۰ معامله انجام شده است.

در محدوده خیابان میدان المپیک میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۴ میلیون و ۷۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۵ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

در شرایطی که قیمت ارز نوسانات بالا دارد، مردم در جامعه احساس نگرانی نسبت به ارزش ریال دارند که به خروج نقدینگی از بانک‌ها منجر می‌شود. سپرده‌گذاران برای این‌که خود را با نرخ تورم تطبیق دهند، پول‌های خود را از بانک بیرون می‌آورند و اقدام به خرید سکه، ارز، مسکن یا سهام می‌کنند.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman