مسئول ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان تشریح کرد:

بررسی وضعیت بازسازی مناطق سیل زده

بررسی وضعیت بازسازی مناطق سیل زده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۳

مسئول ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان گفت: در مجموع ۴۹ هزار واحد جهت دریافت تسهیلات اعم از احداث، تعمیر یا معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد با ۴۷ هزار واحد مسکونی عقد قرارداد صورت گرفته و حدود ۸۸۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در شورای اداری استان که در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد، با اشاره به این‌که تا امروز شش استان در منطقه مستقر شده و مشغول تعمیر مناطق آسیب دیده از سیل هستند، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۹۶۹ روستا تحت تاثیر مستقیم سیل یا آبگرفتگی قرار داشتند.

وی ادامه داد: مجموعاً ۴۹ هزار واحد مسکونی و تجاری مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۸۴۹ واحد احداثی و حدود ۲۰ هزار واحد تعمیری تشخیص داده شد و بقیه واحدها نیز یا قابل سکونت نبوده یا سالم بودند.

خواجه‌ای تصریح کرد: در مجموع ۴۹ هزار واحد جهت دریافت تسهیلات اعم از احداث، تعمیر یا معیشتی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد با ۴۷ هزار واحد مسکونی عقد قرارداد صورت گرفته و حدود ۸۸۰ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئول ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است، عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۲۱۱ واحد شروع عملیات احداث داشتیم که از این تعداد حدود ۱۱ هزار واحد به مرحله آرماتوربندی، بتن و فوندانسیون رسیده و ۹ هزار واحد در حد اسکلت است؛ ۷۷۰۰ واحد در حد دیوار چینی و ۳۹۲۵ واحد به مرحله گچ، خاک، نازک کاری و نصب درب و پنجره رسیده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۶۲ هزار تن سیمان رایگان در منطقه توزیع شده و ۱۶۲ دستگاه ماشین آلات سنگین مشغول خدمت‌رسانی هستند، بیان کرد: باتوجه به پیشرفت‌های فیزیکی بین ۲۱ استان خسارت دیده از سیل، لرستان مقام اول را دارد که جا دارد از مجموعه دستگاه‌های حمایت‌رسان و بانک‌های عامل تشکر کنیم که توانستیم با همراهی آن‌ها در این مدت کار را پیش ببریم.

خواجه‌ای با بیان این‌که در بحث فعالیت‌های عمرانی در سه نقطه پلدختر، روستای بابازید و روستای چم مهر در حال ساخت دیواره ساحلی هستیم که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: مجموعاً ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی این پروژه‌هاست که حدود ۹۰ میلیارد تومان آن در پلدختر و بقیه در روستاهای چم‌مهر و بابازید هزینه می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان با اشاره به جابجایی ۳۸ روستا در مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: در مجموع ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم که ۱۲۰ میلیارد تومان در دیواره‌های ساحلی هزینه می‌شود و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر ۵۱ پروژه دیگر در حال اجرا است که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تأکید کرد: تلاش ما این است برابر با تعهدی که داریم کار رادر زمان تعیین شده به پایان برسانیم اما تا بحث معارضین دیواره‌های ساحلی مشخص نشود عملاً اتمام کار امکان‌پذیر نیست و درخواست ما این است که همه کمک کنند این مشکلات حل شود تا کار ادامه پیدا کند.

ایسنا

برچسب ها:

سیل زده ،بازسازی ،مسکن ،لرستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman