نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد:

باید شورای معماری مناطق قانونمند شوند

باید شورای معماری مناطق قانونمند شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۵ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دنبال قانونمند کردن شورای معماری مناطق هستیم. این شورا در مناطق وجود دارد اما به دلیل نبود سازماندهی این شورا به ابراز دست مافیا و دلالانی‌ در شهرداری تبدیل شده است.
به گرازش اخبار ساختمان، سید حسن رسولی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از کلیات لایحه تامین ماموریت‌ها، حدود و اختیارات شورای مناطق، اظهار کرد: در ۱۲ مهرماه سال ۹۷ اعضای شورای شهر تهران در قالب طرحی شهرداری را موظف کردند تا لایحه نظام‌مند کردن تصمیمات محلی در حوزه معماری و شهرسازی را به شورا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز شهرداری به شورا تقدیم کرده، تکلیف شورا بوده که با تاخیر ارسال شده است، افزود: در این لایحه به دنبال سازماندهی و قانونمند کردن شورای معماری مناطق هستیم. این شورا در مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل نبود سازماندهی این شورا به ابراز دست مافیا و دلالانی‌ در شهرداری تبدیل شده است. شهروندان در صحبت های بی پرده خود می گویند که برای کارهای معماری و شهرسازی مراجعه می کنیم. میگ ویند نمی‌شود اما در گوشه و کنار شهرداری مناطق و نواحی عناصری از این مافیا هستند که با دریافت مبالغی کار نشد را شد می کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: ما با اجرای این لایحه به دنبال اجرای اصل شفافیت هستیم که از طریق تعیین دقیق اعضا، ماموریت‌ها، حدود و ثغور اختیارات و تدقیق نظام رسیدگی به درخواست حوزه شهرسازی و معماری به گونه‌ ای عمل شود که حقوق شهر و شهروندان رعایت شود.

آمدخبر

برچسب ها:

معماری ،شهرسازی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman