علت رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز چیست؟

علت رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۱ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۴

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در یک سال گذشته حدود ۴۰ هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در تاکستان داشته‌ایم که یک بخش آن به خاطر سیاست‌گذارهای اشتباهی است که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تأمین کند.
به گزارش اخبار ساختمان، جلسه شورای تأمین مسکن با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولین برگزار شد.

علی فرخ‌زاد، معاون عمرانی استاندار قزوین در این جلسه گفت: در جلسات شورای مسکن عموماً مسائل مسکن قزوین و محمدیه مطرح می‌شود درحالی‌که استان قزوین فقط شهر قزوین نیست و باید تلاش شود تا مشکلات مسکن در شهرهای دیگر استان نیز بررسی و رفع گردد.

وی افزود: برای طرح توسعه و حقوق مکتسبه مردم در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تاکنون مصوبات زیادی داشته‌ایم که هیچ‌یک انجام نشده و تمام مسائل باید در شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی شود اما با واگذاری اختیارات این شهرها به استان مشکل ۱۶ شهر استان قزوین حل شده و باعث تحول در ساخت‌وساز شهرهای کوچک خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، فرخ‌زاد یکی دیگر از عوامل رکود ساخت‌وسازها را اسناد قولنامه‌ای عنوان کرد و گفت: در حدود ۱۸ شهر استان اسناد به‌صورت قولنامه‌ای است که نمی‌توان برایشان پروانه صادر کرد که البته این موضوع در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال مطرح شده و می‌توان تحت شرایطی برای این زمین‌ها پروانه ساخت صادر کرد اما کماکان نمی‌توانند برای تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج راه یابند.

معاون عمرانی استاندار یکی از دلایل ساخت‌وسازهای غیرمجاز را سیاست‌گذاری‌ها دانست و اظهار کرد: در یک سال گذشته حدود ۴۰ هکتار ساخت‌وساز غیرمجاز در تاکستان داشته‌ایم که یک بخش آن به خاطر سیاست‌گذارهای اشتباهی است که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تأمین کند، بنابراین برای جلوگیری از این ساخت‌وسازها علاوه بر اقدامات بازدارنده می‌بایست سیاست‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای باشد که با تأمین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.

وی در خصوص اراضی بالای اتوبان گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز در اراضی ۳۳۰ هکتاری بالای اتوبان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که می‌توان ۳۰ هکتار به آن اضافه نمود و از محل واگذاری آن بخشی از این هزینه را تأمین کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman