رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

ساختمان های قدیمی اراک را تهدید می کنند

ساختمان های قدیمی اراک را تهدید می کنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۸/۰۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ساختمان های قدیمی و رها شده نگرانی های زیادی را در سطح استان بویژه در فصل بارش بوجود آورده اند و همکاری های بین بخشی لازم نیز برای رفع این مشکلات به هیچ عنوان وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرزانه رحمتی در گردهمایی رابطین و کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان مرکزی، با بیان اینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در مجموعه شهرداری باید فعالیت‌های خود را بر مبنای پیاده‌سازی شاخص‌ها و استانداردهای پدافند غیرعامل در سطح پروژه‌های شهری و آموزش‌های تخصصی ویژه پرسنل و مدیران ساماندهی کند، اظهار کرد: تخصیص اعتبار در بودجه سال جاری به منظور احداث پایگاه چند منظوره مدیریت بحران و اتاق عملیات اضطراری، تصویب پایگاه ایجاد مقابله با مواد خطرناک و شیمیایی، تهیه و تدوین پروپوزال احداث کلینیک سلامت ویژه معاینه و درمان پاکبانان در معرض ابتلا به بیماری‌های واگیردار و... از جمله برنامه‌های این کمیسیون در راستای پیشبرد اهداف ستاد پدافند غیرعامل استان در سال جاری بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور آزادسازی مسیرهای عبور و مرور یکی از برنامه‌های اصلی این کمیسیون در سال جاری بوده است، بیان کرد: متاسفانه ساختمان‌های قدیمی و رها شده در سطح استان نگرانی‌های زیادی را بوجود آورده است و همکاری‌های بین بخشی لازم نیز برای رفع این معضل به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از این ساختمان‌های تخریب شده در مسیر رودخانه قرار دارند و با توجه به فرا رسیدن فصل بارش خطر آنها دوچندان شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: بارها و بارها از جانب این کمیسیون به صورت محرمانه به فرمانداری، شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای نامه‌های لازم ارسال شده است، اما متاسفانه هیچ کسی عهده‌دار این مسئولیت نیست. کمیته پدافند غیرعامل می‌تواند به عنوان یک کمیته تخصصی به رفع مشکلات این حوزه بپردازد و همکاری‌های بین بخشی را از دستگاه های مربوطه طلب کند.

ایسنا

برچسب ها:

ساختمان ،تخریب 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman