بازسازی مناطق زلزله زده به کجا رسید؟

بازسازی مناطق زلزله زده به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تا به امروز 3500 میلیارد تومان تسهیلات، اعتبارات و کمک‌های بلاعوض برای ساخت وساز در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هزینه شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی فولادی با اشاره به شروع ساخت و تعمیر 108 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه پس از زلزله بزرگ سال 96، گفت: از این تعداد 67 هزار و 500 واحد تعمیری بود که کار تعمیر همگی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: همچنین حدود 41 هزار واحد احداثی در این مناطق داشتیم که از مجموع این واحدها 28 هزار و 200 واحد روستایی و مابقی شهری هستند.

فولادی از اتمام ساخت 27 هزار واحد احداثی روستایی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 1200 واحد روستایی نیز در حال ساخت داریم که کار ساخت آنها به دلیل مشکلات حقوقی و مالکیت و وراثت دیرتر از مابقی واحدها شروع شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پرونده بازسازی مناطق زلزله زده روستایی سال گذشته بسته شد، چرا که تمام واحدهای خسارت دیده روستایی در زلزله احداث و تعمیر شدند و این تعداد واحد باقی مانده در راستای فرصت سازی از زلزله شروع به ساخت کرده‌اند و مربوط به واحدهای فرسوده‌ای بوده که آنها را تخریب کردیم تا کار بازسازی آنها صورت گیرد.

وی افزود: از مجموع بیش از 12 هزار و 600 واحد احداثی در شهرهای مناطق زلزله‌زده نیز تاکنون کار احداث حدود هشت هزار واحد به پایان رسیده و ساخت چهار هزار و 600 واحد دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 تا 70 درصد در حال انجام است.

به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، پرونده ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان تا پایان سال جاری بسته می‌شود.

فولادی در ادامه در تشریح تسهیلات پرداختی و خدمات ارائه شده به زلزله زدگان در راستای ساخت وساز واحدهای مسکونی، گفت: تا به امروز بیش از 3500 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در راستای ساخت و ساز و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی افزود: همچنین طی دو سال پس از زلزله، 197 هزار تُن سیمان رایگان و 93 هزار تن آهن آلات و سازه پیش ساخته با تخفیف در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 14 هزار تن آهن آلات دیگر به قیمت سال 1396 هم اکنون در حال توزیع در مناطق زلزله‌زده است.

ایسنا

برچسب ها:

ساخت و ساز ،قیمت ،آهن ،سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman