رکودی بلند مدت در انتظار بازار مسکن

رکودی بلند مدت در انتظار بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۶

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تهران رکود طولانی مدتی را تجربه کند و این مدت احتمالاً دو تا سه سال طول بکشد.
به گزارش اخبار ساختمان، در ماه‌های گذشته اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که بازار مسکن به سمت رکود حرکت کند و در سال ۹۸ یک رکود در بازار مسکن رخ دهد، در حال حاضر گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های کارشناسان در مورد رکود درست بوده است و بازار مسکن عملاً وارد یک دوره رکودی شده است که این دوره ممکن است ۲ الی ۳ سال به طول بینجامد.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۷ میلیون تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۱۳ درصدی داشته‌ایم.

در منطقه پیروزی تهران نیز میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۱ میلیون و۸۰۰ تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۵ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۶۵۵ معامله در این منطقه انجام شده است.

در منطقه تهرانسر پایتخت شاهد روند افزایشی قیمت هستیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۳۱۷ معامله انجام شده است.

در محدوده نعمت‌آباد میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته این منطقه ۱۴درصد افزایش قیمت داشته است.

بررسی گزارش‌های تحولات بازار معاملات مسکن که ماهانه توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود نشان می‌دهد که بعد از افزایش قیمت چندماهه، قیمت مسکن سرانجام کاهشی شد.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman