معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم ثبت پیش فروش مسکن در دفاتر رسمی

لزوم ثبت پیش فروش مسکن در دفاتر رسمی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۰ | ۱۳۹۹/۰۷/۲۲

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برای جلوگیری از تخلف در خرید و فروش واحد‌های مسکونی در حال ساخت، قرارداد پیش فروش این واحد‌ها باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا صارمی با تأکید بر اینکه آیین نامه قانون پیش‎فروش ساختمان در سال‌های قبل مصوب شده است، اظهار کرد: از تاریخ تصویب این قانون، هر گونه خرید و فروش برای واحدهای پیش فروشنده به صورت عادی ممنوع است و قرارداد بعد از اجرای فونداسیون ساختمان بین پیش فروشنده و پیش خریدار تنظیم خواهد شد.

وی ادامه داد: این قرارداد باید حتماً از مبادی قانونی و در دفتر اسناد رسمی و براساس پیش قراردادهای از قبل تنظیم شده مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی و اداره کل ثبت اسناد استفاده شود.

وی یادآورشد: پس از تنظیم قرارداد که بعد از مرحله ۱۰ درصد بین پیش فروشنده و پیش خریدار تنظیم می‌شود، دفتر اسناد رسمی ۲۴ ساعت مهلت دارد تا خلاصه معامله را در سامانه ثبت اسناد وارد کند و پس از ارجاع به ثبت محل، اداره ثبت اسناد و املاک محل ظرف مدت پنج روز کاری صاحبان املاک را به دفترخانه معرفی می‌کند، بدین ترتیب از فروش املاک به دو یا چند شخص جلوگیری خواهد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: مردم برای اینکه در محاکم قضایی هم بتوانند اقدامات خود را پیگیری کنند حتماً اقدامات پیش خرید و پیش فروش را از طریق این آیین‌نامه و دفاتر اسناد انجام دهند تا دچار ضرر نشوند.

به‌گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی استان همدان، صارمی در پایان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه را ناظر به درخواست پیش‌فروشنده و پیش خریدار تعیین می‌کند و براساس این پیشرفت مبلغ از پیش خریدار به پیش فروشنده پرداخت می‌شود و در نهایت در پایان کار میزان مبلغ قیمت نهایی را بر اساس صورت مجلس تفکیکی تعیین شده در دفتر ثبت پرداخت خواهند کرد.

ایسنا

برچسب ها:

پیش فروش ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman