فرصت یک ماهه برای مستاجران انگلیسی؛

اقدام دولت انگلیس در حمایت از مستاجران

اقدام دولت انگلیس در حمایت از مستاجران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۶/۰۱

دولت انگلیس در چرخشی ناگهانی اعلام کرد مستاجرانی که به علت مشکلات مالی ناشی از کرونا، توان پرداخت اجاره مسکن را ندارند تا یک ماه دیگر از منازلشان بیرون رانده نخواهند شد.
به گزارش اخبار ساختمان، دولت انگلیس در چرخشی ناگهانی اعلام کرد مستاجرانی که به علت مشکلات مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، توان پرداخت اجاره مسکن یا قسط وام بانکی را ندارند تا یک ماه دیگر از منازلشان بیرون ریخته نخواهند شد.

براساس تصمیم ناگهانی دولت انگلیس، مستاجرانی که در معرض اخراج از منزلند، تا ۲۰ سپتامبر، ۳۰ شهریور ماه فرصت دارند به منظور پرداخت مبلغ اجاره منزل یا قسط وام مسکن، اقدام کنند. تارنمای روزنامه گاردین به نقل از کایر استارمر (Keir Starmer)، رهبر حزب کارگر انگلیس نوشت دولت انگلیس در جریان این همه گیری، یازده بار به صورت ناگهانی سیاستش را تغییر داده است، اما این یکی، لازم بود. رهبر حزب کارگر گفته است اکنون مستاجران در معرض بی خانمانی، چهار هفته فرصت دارند تا اثاثشان را جمع کنند و چمدان هایشان را ببندند.

وی افزود ماه هاست که همه به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هشدار می‌دادند بحران اخراج مستاجرانی که نمی‌توانند مبلغ اجاره منزل یا وام مسکن را بپردازند، در راه است، اما وی همچون کبک، سرش را در برف کرده بود و این چرخش سیاسی دولت، تا اندازه‌ای تسکین بخش است.

تارنمای روزنامه گاردین به نقل از غزل حقانی (Ghazal Haqani)، از انجمن مستاجران در لندن نوشت ما مدت هاست که نگرانیم و در برابر موجران، خود را بی دفاع می‌دانیم. وی افزوده است اکنون خطر بیرون انداختن مستاجران از منازل اجاره‌ای به ماه سپتامبر واگذار شده است. روزنامه گاردین به نقل از شورا‌های شهری انگلیس نوشت حدود نیم میلیون نفر، تا یک ماه آینده، با اخراج از منازل استیجاری روبرویند.

مهلت اولیه دولت انگلیس به مستاجرانی که قادر نیستند مبلغ اجاره خود را بپردازند، هفته آینده پایان می‌یابد و به گزارش رسانه‌های انگلیس، ۲۳۰ هزار نفر در معرض بی خانمانی بودند.

در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت انگلیس اعلام کرده بود مستاجرانی که قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند و نیز صاحبخانه‌هایی که نمی‌توانند اقساط وام مسکن را بپردازند، تا زمان محدودی، مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

بدین ترتیب، از ماه مارس تا ۲۴ ماه اوت، دوم شهریور ماه، صاحبخانه‌ها یا بانک‌ها نمی‌توانستند مستاجرانی را که به علت همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت اجاره مسکن یا اقساط وام بانکی نشده اند، از منازلشان بیرون کنند. پیش از پایان مهلت دولت انگلیس، شماری از احزاب و سازمان‌های خیریه، تمدید مهلت حفاظت از مستاجران را خوستار شدند و پیشنهاد کردند دستکم تا یک سال، این فرصت تمدید شود، اما دولت فعلا فقط با یک ماه تمدید موافقت کرده است.

شماری از مستاجران و افرادی که از وام مسکن استفاده می‌کنند و قادر نیستند مبلغ اجاره منزل یا قسط وام مسکن را بپردازند به خبرنگار روزنامه گاردین گفته اند اکنون از طریق رایانامه، حکم قضایی بیرون ریخته شدن اثاث خود را در هفته آینده، دریافت می‌کنند.

سازمان خیریه شلتر (Shelter) در انگلیس هشدار داده است حدود ۲۲۷ هزار فرد بالغ، از زمان آغاز همه گیری نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند و اکنون با خطر بی خانمانی مواجه اند.

به نوشته روزنامه مترو، دولت انگلیس قبلا اعلام کرده فرصت دولت به افرادی که نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند، دیگر تمدید نمی‌شود. براساس نتایج نظرسنجی موسسه یو گاو (YouGov) در انگلیس، ۱۷۴ هزار نفر از مستاجران در انگلیس گفته اند مالکان منازل یا موسسات املاک به نمایندگی از مالکان منازل، از هم اکنون به تهدید مستاجران پرداخته و تهدید کرده اند در هفته آینده، منازل را تخلیه خواهند کرد. روزنامه گاردین نوشت اکنون ۴۴۲ هزار نفر بزرگسال (۵ درصد) به صورت خصوصی، مستاجرند که در مقایسه با پارسال، این میزان دو برابر شده است.

جان مک دانل، عضو ارشد حزب کارگر و وزیر پیشین خزانه داری در دولت سایه انگلیس گفته است فرهنگ "موجری" باید تغییر یابد و داشتن مسکن، به عنوان یک حق در انگلیس شناخته شود. به گفته جان مک دانل، شمار خانه‌هایی که مالکان می‌توانند بخرند باید محدود شود و شرکت‌ها و بنیاد‌ها از خرید مسکن، منع شوند تا امکان بیشتری برای خانه دار شدن خانوار‌ها فراهم شود.

صدا و سیما

برچسب ها:

انگلیس ،ویروس کرونا 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman