تهران شهری بی هویت به لحاظ معماری

تهران شهری بی هویت به لحاظ معماری
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۳

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه تهران شهری بی هویت به لحاظ شهرسازی و معماری است، گفت: حدود ۲۰۰ شهرک در اطراف تهران به صورت غیررسمی ایجاد شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مرتضی الویری در نخستین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلان شهرها افزود: این شهرک ها ابتدا به طریق زورآبادی بوده و در ادامه با گرفتن برخی خدمات نظیر آب و برق رسمیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از آنجا که امور شهرداری ها از طریق گرفتن عوارض ساخت و ساز محقق شده این موضوع باعث شده تا شهرسازی علمی و اصولی قربانی این خودگردانی و کسب درآمد شود.

الویری با بیان اینکه تهران شهری بی هویت از نظر معماری و شهرسازی است، تصریح کرد: در دوران جنگ ساختمانها براساس اقلام موجود آن روز ساخته می شد یعنی اگر میلگرد وجود داشت ساختمان با میلگرد ساخته می شد و اگر نبود با تیرآهن و نتیجه اش این شد که شهری بی هویت را امروز شاهد هستیم.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه سالها در اسپانیا سفیر بودم گفت: وقتی به معماری آن کشور نگاه می کنید وقتی از یک شهر به یک شهر دیگر می رفتید بلافاصله تفاوت منظر شهری بین دو شهر را متوجه می شوید.

وی ادامه داد: معماری شهری شهرهای اسپانیا موجب ایجاد جاذبه شهری برای شهروندان و گردشگران شده است.

الویری خاطرنشان کرد: تهران شهری ناامن در حوزه مخاطرات طبیعی است اولاً به واسطه گسل‌هایی که وجود دارد و سپس به دلیل عمر ساختمان‌ها که به این موضوعات باید توجه شود.

ایرنا

برچسب ها:

معماری ،شهرسازی ،ساخت ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman