خانه‌های سازمانی هنوز تخلیه نشده

خانه‌های سازمانی هنوز تخلیه نشده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۲ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۶

سال گذشته لیستی منتشر شد که در آن اسامی 78 نفر از کارکنان و مدیران دولتی همدان ساکن در خانه‌های سازمانی درج شده بود.
به گزارش اخبار ساختمان، براساس این لیست 78 نفر از مدیران و کارکنان دولتی همدان با وجود مالک بودن و داشتن توانایی خرید مسکن هنوز هم در خانه‌های سازمانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان واقع در پشت بیمارستان بوعلی سکونت دارند و سال‌هاست این منازل را تصرف کرده‌اند به طوریکه طبق شنیده‌ها برخی از ساکنان از سال 78-77 به این خانه‌ها وارد و ماندگار شده‌اند در حالیکه براساس قانون سکونت در خانه‌های سازمانی تا 5 سال وجاهت قانونی دارد.

تخلیه کنید

در گزارشات قبلی در زمینه خانه‌های سازمانی، استاندار همدان به گفت: براساس آئین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن همه افراد ساکن در خانه‌های سازمانی باید تخلیه کنند.

سیدسعید شاهرخی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان نیز با تأکید بر فروش خانه های سازمانی مازاد در استان، افزود: اصلا توجیهی ندارد فردی 20 سال در خانه سازمانی زندگی کند.

همچنین در مصاحبه‌ای که با معاون پشتیبانی وقت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان داشتیم، او در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تمامی خانه‌های سازمانی باید بدون هیچ بهانه‌ای تخلیه شوند.

رضا معصومی از مسدود شدن حقوق کارمندانی که خانه‌های سازمانی را تخلیه نکنند، خبر داد و اظهار کرد: براساس آئین‌نامه اجرایی ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تمامی کارمندان دولتی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه این واحدها اقدام کنند در غیر این‌صورت حقوق کارمندان مسدود خواهد شد.

پس از آن در مصاحبه دیگری مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به خبرنگار ایسنا گفت: تمام کارهای مربوط به تخلیه خانه‌های سازمانی توسط راه و شهرسازی انجام شده و همه باید کمک کنند این خانه‌ها خالی شود.

پایان خرداد آخرین مهلت تخلیه

حسن ربانی ارشد پایان خرداد را آخرین مهلت برای ساکنان این خانه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: مقاومت هایی در تخلیه خانه های سازمانی وجود داشت که ارگانهای نظارتی به ساکنان خانه‌های سازمانی تا پایان تعطیلی مدارس مهلت دادند.

وی در مصاحبه دیگری که با داشت از عدم موفقیت راه و شهرسازی در تخلیه خانه‌های سازمانی خبر داد و از دستگاه نظارتی و قضایی خواست در این زمینه این اداره را یاری دهند و افزود: مسکن و شهرسازی پیگیری‌های قانونی خود را برای تحقق این قانون انجام داده و ارگانهای نظارتی باید مسکن و شهرسازی را در این امر کمک کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در 22 خرداد 98 با بیان اینکه خانه‌های سازمانی پشت بیمارستان بوعلی همدان کمیسیون فروش ندارد، از فروش 66 واحد از 295 واحد خانه سازمانی استان خبر داد.

خانه‌های سازمانی هنوز تخلیه نشده

حال پس از گذشت این پروسه و عدم توجه ساکنان این خانه‌ها به قانون و مدیر ارشد استان، مدیرکل راه و شهرسازی به خبرنگار ایسنا گفت: این خانه‌ها هنوز تخلیه نشده است.

ربانی‌ارشد ادامه داد: تمام کارهای اداری برای تخلیه خانه‌های سازمانی انجام شده اما هنوز تخلیه‌ای صورت نگرفته است و از مدیران تمامی دستگاه‌های استان می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه اکثر دستگاه‌های استان کارمند ساکن در خانه‌های سازمانی دارند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های استان اهرم ‌های فشار برای تخلیه خانه‌های سازمانی دارند که می‌توانند از آن استفاده کنند.

ایسنا

برچسب ها:

خانه ،سازمانی ،ساختمان ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman