یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ضرورت تقویت بازار مسکن در کشور

ضرورت تقویت بازار مسکن در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۶ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۷

نجف‌زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: در شرایط کنونی بخشی از مساکن در تهران به صورت خالی باقی مانده است، هدف اصلی مالکان این مساکن، کسب سود بیشتر در زمان افزایش قیمت ها است، این افراد مساکن خود را خالی نگه داشته تا در زمان مقرر، مسکن را با قیمت بالاتر بفروشند.
به گزارش اخبار ساختمان، عادل نجف‌زاده، با اشاره به لازمه تقویت بازار مسکن در کشور، گفت: توسعه بازار مسکن قطعا تأثیر به سزایی در رشد و ارتقا اقتصاد کشور از جمله حوزه اشتغال خواهد داشت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به دنبال توسعه بخش مسکن هستیم، باید نظارت ها بر این بخش افزایش یابد، در شرایط کنونی مساکن تولید شده در کشور اغلب لوکس بوده و برای اقشار پردرآمد است.

وجود گسترده خانه های خالی در کشور

وی با انتقاد از وجود گسترده خانه های خالی در کشور، گفت: در شرایط کنونی بخشی از مساکن در تهران به صورت خالی باقی مانده است، هدف اصلی مالکان این مساکن، کسب سود بیشتر در زمان افزایش قیمت ها است، این افراد مساکن خود را خالی نگه داشته تا در زمان مقرر، مسکن را با قیمت بالاتر بفروشد.

اصلاح قوانین مرتبط با حوزه مسکن در مجلس یازدهم بسیار ضروری است

نجف زاده با بیان اینکه قطعا اصلاح قوانین مرتبط با حوزه مسکن در مجلس یازدهم بسیار ضروری است، افزود: دولت باید نسبت به اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه اقدام کند، البته لازمه تحقق این مسئله اجرای سامانه برخط برای رهگیری و شناسایی املاک و خرید و فروش ها در این حوزه است.

تمام اطلاعات بخش های اقتصادی کشور باید به صورت آنلاین و بر خط باشد

وی تصریح کرد: من معتقدم که اگر تمام اطلاعات بخش های اقتصادی کشور به صورت آنلاین و بر خط قابل مشاهده و شفاف باشد، آن وقت مجلس شورای اسلامی به درستی می تواند نظارت و ریل گذاری کند.

تحلیل بازار

برچسب ها:

خانه های خالی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman