معاون هماهنگی عمرانی استاندار کردستان خبر داد:

دوهزار مسکن امسال تحویل داده می‌شود

دوهزار مسکن امسال تحویل داده می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۰ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کردستان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار واحد مسکونی (مسکن مهر) نیمه تمام در این استان تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرام ملکی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد از ۳۸ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر این استان تاکنون تحویل متقاضیان شده است، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا پایان اسفند امسال، ۲ هزار خانواده متقاضی مسکن در شهرستان ها، واحد مسکونی خود را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی باقی مانده نیز یک هزار واحد آن تا شهریور ۹۹ به طور حتم به اتمام می‌رسد و ۷۰۰ واحد دیگر که دارای مشکلات حقوقی بین پیمانکاران و متقاضیان است نیز پس از اعلام نظر دستگاه قضایی در خصوص آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برای آماده سازی باقی واحدهای مسکونی مهر این استان ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل فروش املاک در اختیار راه و شهرسازی هزینه می‌شود که این اعتبار هم اکنون در استان کردستان طبق مجوزهای راه و شهرسازی در حال تامین است.

ملکی با بیان اینکه این استان ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر از سازمان ملی زمین و مسکن کشور برای تکمیل برخی زیرساخت های واحدهای مسکن مهر مطالبه دارد، گفت: قرار بود این اعتبار در سه مرحله به استان ابلاغ شود که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز در شرف تامین است.

۱۵ هزار واحد از سهمیه کلی مسکن مهر کردستان به صورت خود مالکی و ۲۳ هزار و ۶۵۶ واحد نیز به صورت ۹۹ ساله احداث و یا در حال تکمیل است.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، استان کردستان با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه است.

کردستان از استان های مرزی کشور است که ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق دارد، در امتداد این مرز، سه بازارچه و یک مرز رسمی ایجاد شده است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مهر ،کردستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman