لزوم استفاده از ظرفیت سازنده های خوشنام

لزوم استفاده از ظرفیت سازنده های خوشنام
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۳/۱۹

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل یک میلیون و یک هزار واحد مسکن مهر، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح عمران روستایی می‌تواند باعث رونق تولید شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مازیار حسینی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: مسکن در حال حاضر به عنوان مهم ترین موضوع دولت و مجلس مطرح است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، افزود: صنعت ساختمان با وجود ۱۳۰ صنعت وابسته می‌تواند نقش مهمی در رونق صنایع و خدمات داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما وابستگی در حوزه صنعت ساختمان به خارج از کشور نداریم اما رونق مسکن موضوع فرابخشی و دستگاهی است، اگرچه وزارت راه و شهرسازی به عنوان محور این موضوع در متن قضیه قرار دارد اما هماهنگی های هیات دولت، وزارتخانه‌های کشور و نیرو می‌توانند کمک‌های شایانی به این بخش انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه منابع بانکی اثرگذاری زیادی در رونق تولید در مسکن دارند، خاطرنشان کرد: با تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد حداقل ۲۰ درصد سهم تسهیلات به بخش مسکن اختصاص یابد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی انبساطی است اما به این نکته توجه شده که مسکن با توجه به نیاز هر منطقه ساخته شود به این معنا که سطح توقعات و نیاز هر منطقه برآورده شود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از دهک های یک تا هفت برای تامین مسکن است، تصریح کرد: تکمیل یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح عمران روستایی می تواند باعث رونق تولید شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید از ظرفیت سازنده‌های خوش نام استفاده شود و کیفیت و معماری ایرانی و اسلامی در دستورکار قرار گیرد.

ایلنا

برچسب ها:

ساختمان ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman