نگاهی به کارنامه صندوق امداد ولایت

نگاهی به کارنامه صندوق امداد ولایت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۹

مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: صندوق امداد ولایت در هشت ماهه امسال یک هزار و 470 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و خانواده‌های نیازمند پرداخت کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید باجلان در سفر به اردبیل و در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صندوق امداد ولایت براساس اساسنامه کمیته امداد بعد از بازنگری اخیر در قوانین و مقررات این مجموعه و با تاکید مقام معظم رهبری شکل گرفته تا پرداخت وام به محرومان و نیازمندان را به صورت قرض‌الحسنه انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده و 100 درصد سهام آن متعلق به کمیته امداد است و هیچ شخص حقیقی و حقوقی در آن سهامدار نبوده و تمام سعی این صندوق بر این است تا به شکل قرض‌الحسنه به راحتی و بی‌منت تسهیلات در خدمت نیازمندان قرار دهد.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت افزود: ما آسان‌تر از ضوابط بانکی و تحت پوشش بانک مرکزی فعالیت‌مان را انجام می‌دهیم تا براساس تاکیدات دین اسلام و قرآن کریم مبنی بر اهمیت قرض‌الحسنه بتوانیم به جامعه هدف خود ارائه خدمات کنیم.

باجلان با یادآوری اینکه کارت‌های صادر شده از طریق صندوق امداد ولایت عضو شبکه شتاب بوده و فعالیت خود را در قالب زیرمجموعه بانک‌ ملی انجام می‌دهد، گفت: مهمترین پرداختی ما در حوزه اشتغال و توانمندسازی است که تا سقف 50 میلیون تومان این تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

وی پرداختی تسهیلات تعمیر و ساخت مساکن روستایی و شهری را 35 میلیون تومان و ودیعه مسکن را تا سقف 20 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: این وام کارگشایی تا سقف 5 میلیون تومان از طریق صندوق پرداخت می شود که مدت زمان بازپرداخت نیز 50 تا 60 ماهه است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت با یادآوری اینکه از سال 95 تاکنون در سراسر کشور این صندوق 3 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال از بودجه 2 هزار میلیارد تومانی مصوبه صندوق بیش از یک هزار و 470 میلیارد تومان تسهیلات و وام کم بهره در اختیار متقاضیان قرار گرفته تا 250 نفر از این تسهیلات استفاده کنند.

باجلان خاطرنشان کرد: در استان اردبیل تا پایان آبان ماه 50 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده که معادل 30 میلیارد تومان است که عمده آن در بخش خوداشتغالی، مسکن، ودیعه مسکن و کارگشایی بوده است.

وی ادامه داد: کارمزد این تسهیلات پرداختی تا سقف 5 میلیون تومان در حد صفر است و در سایر وام‌ها یک بار به عنوان مزد کار منابعی کسر می‌شود که رقم بسیار پائینی است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت به جذب منابع و سپرده‌های خیرین و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از این محل اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور بیش از 200 هزار خیر به ارزش 400 میلیارد تومان سپرده در صندوق دارند که از این منابع تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

باجلان افزود: ما علاوه بر پرداخت تسهیلات نسبت به تامین و تهیه ضمانتنامه‌های بانکی نیز برای مددجویان با هف دریافت تسهیلات از سایر بانک‌ها اقدام می‌کنیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشند.

وی به فعالیت شعبات این صندوق در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: در 31 استان کشور شعبه صندوق فعال است و ما یک نفر عامل صندوق را نیز در شهرستان‌ها و مراکز کمیته امداد فعال کردیم تا از طریق آنها پرداخت تسهیلات به راحتی انجام شده و نیازی به مراجعه مددجویان نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman