علاقه قزاقستانی ها برای خرید ملک در ترکیه

علاقه قزاقستانی ها برای خرید ملک در ترکیه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۸ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۶

همزمان با سرمایه‌گذاری‌های ترکیه در قزاقستان، آمار جدید حاکی از انتقال معکوس سرمایه از قزاقستان به ترکیه با افزایش خرید املاک و مستغلات توسط شهروندان قزاقستان در ترکیه است.
به گزارش اخبار ساختمان، اتباع قزاقستان در فاصله ماههای ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی (دی ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال) ۵۸۱ ساختمان و ملک در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۶ مورد افزایش نشان می‌دهد. سازمان ثبت اسناد ترکیه اعلام کرد: شهروندان ترکیه در ماه اکتبر سال جاری ۸۰ ملک خریداری کردند که نسبت به ماه اکتبر سال گذشته ۷ مورد بیشتر بوده است.

در مجموع در ماه اکتبر سال میلادی جاری ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ ملک و ساختمان در ترکیه به فروش رفته که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. در اکتبر سال جاری همچنین ۴ هزار و ۲۷۲ ملک در ترکیه به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده که نسبت به ماه اکتبر سال گذشته ۳۱.۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش منابع تجاری، سرمایه‌گذاری در بازارهای املاک و مستغلات در سالهای اخیر رونق گرفته و سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی در این بازارها نیز افزایش یافته است.

روزنامه صباح ترکیه نیز گزارش داده که شهر آنتالیا این کشور در ساحل دریای مدیترانه به میزان کم‌سابقه‌ای سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کرده است. در ۹ ماه سال جاری میلادی بیش از ۶ هزار خانه در این شهر به خارجی‌ها فروخته شده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، کشور ۱۸ میلیونی قزاقستان بزرگترین اقتصاد آسیای مرکزی را دارد و معاون نخست وزیر این کشور بتازگی اعلام کرد که قزاقستان از زمان استقلال تا کنون در مجموع ۳۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از بیش از ۱۲۰ کشور جهان جذب کرده است.

"ژنیس قاسم‌بیک" (Zhenis Kassymbek) اعلام کرده که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در حد بیش از ۵۰ درصد از اتحادیه اروپا و ۱۵ درصد نیز از آمریکا جذب شده است. قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را به عنوان یکی از اولویت‌های این کشور تعیین کرده است.

ایرنا

برچسب ها:

املاک ،قزاقستان ،ترکیه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman