رئیس کمیسیون عمران شورای رشت مطرح کرد:

باید جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود

باید جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۸/۱۲

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه شورای رشت به انجام بلند مرتبه سازی بر اساس استانداردهای موجود تاکید شد.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس کمیسیون عمران شورای رشت در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و برنامه و بودجه شورا اظهار کرد: تعریض و بازگشایی خیابان‌ها اقدامی اصولی است و املاک موجود در مسیر باید تعیین تکلیف شوند.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در دوره های گذشته در راستای تعریض خیابان‌ها و یا احداث کوچه‌ها به تعیین تکلیف املاک در مسیر دقت چندانی انجام نشد، افزود: باید به شهرداری تاکید شود که پس از این در هنگام احداث خیابان‌ها و غیره به پیمانکار مسیر بازگشایی شده را تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به چنین مباحثی برای شهرداری رشت بار مالی فراوانی به همراه دارد بیان کرد: یقینا زمانی که ملکی در مسیر پروژه قرار دارد در صورت عدم پرداخت به موقع هزینه تملک ، مبلغ خرید ملک شامل مرور زمان شده و از این بابت هزینه بیشتری به شهرداری تحمیل می شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت به بررسی برخی از پرونده های پرداخت غرامت با محوریت تملک املاک در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در گذشته حق تشرف در چنین مواردی در نظر گرفته می شد اما چند سالی است که این مورد حذف شده است .

رمضانپور با اشاره به دستور دوم جلسه امروز با موضوع بررسی ارزش معاملاتی ساختمان ها در رشت افزود: این موضوع در دومین سال از فعالیت شورای پنجم رشت نیز در کمیسیون عمران شورا مطرح و بررسی شد و کلیات آن در صحن شورا به تصویب رسید اما فرمانداری رشت با این مصوبه شورا مخالفت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود، بیان کرد: افزایش جریمه به تنهایی نمی‌تواند در مقابل تخلفات ساختمانی تاثیرگذار باشد و باید راهکارهای دیگری را نیز مورد توجه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با اشاره به اینکه رشت نیازمند بلند مرتبه سازی است تصریح کرد: این موضوع توسط دولت نیز به تائید رسیده و در حال حاضر در شهرهایی از جمله تبریز ساختمان های بیست طبقه در دست ساخت قرار دارد و معتقدم بحث بلند مرتبه سازی بر اساس استانداردهای موجود باید در رشت اجرایی شود.

رمضانپور به رفع مشکل تراکم در رشت اشاره کرد و گفت: باید در مبحث تخلف ساختمانی به تمامی موارد توجه داشته باشیم و شرایطی فراهم شود تا ارزش معاملاتی نیز بر اساس آئین نامه جدید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با انتقاد از برخی ساخت و سازها در رشت افزود: در برخی از محلات رشت شاهد ساخت ساختمان هایی در شرایط بسیار وحشتناک هستیم و باید برای حفظ حقوق شهروندان نیز به این مقوله توجه بیشتری معطوف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بازگشایی مسیر و احداث خیابان ها باید به حقوق شهروندان توجه شود اظهار کرد: در کارشناسی پرونده های تملک با طرفیت شهرداری رشت باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

حاجی پور با بیان اینکه از بلند مرتبه سازی استقبال می کنیم افزود: در حال حاضر ارزش معاملات ساختمانی در رشت با مبلغ ۳۳۶ تومان محاسبه می شود و معتقدم این افزایش در جلوگیری از تخلفات می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه برآورد قیمت تخلفات در محلات مختلف با یک قیمت ریالی یکسان قابل پذیرش نیست گفت: به عنوان مثال قیمت معاملاتی محلاتی همچون گلسار و جانبازان یکسان نیست و باید در این باره تجدید نظر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به اینکه موافق افزایش ارزش معاملات ساختمانی در رشت هستم بیان کرد: در برخی از نقاط رشت ساختمان هایی در حال احداث هستند که هیچ یک از مهندسین حاضر به تایید آن به واسطه عدم دارا بودن استحکام لازم نیستند.

فرهام زاهد عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به ارزش معاملات ساختمانی در رشت اظهار کرد: چنانچه به لحاظ تخلف سازی ارزش معاملاتی ساختمان ها را بالا ببریم فرمانداری مخالفت نمی کند و این اقدام همچون بررسی جرایم مربوط به راهنمایی رانندگی است.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman