۳۴هزار واحد روستایی ‌قزوین سند ندارند‌

۳۴هزار واحد روستایی ‌قزوین سند ندارند‌
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۳۵ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۶۱ درصد از واحدهای روستایی استان سند دار شدند و ۳۴ هزر واحد روستایی هنوز در قزوین سند ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، اصغر گونجی در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستایی در قزوین از سال 70 آغاز شده است و تاکنون این طرح در 410 روستای استان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان قزوین تاکنون 142 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و هم اکنون باید برای 142 روستای دیگر در قزوین طرح هادی تهیه گردد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قزوین تصریح کرد: یکی از مسائلی که در حوزه طرح هادی در روستاهای استان مطرح بود مسئله بومی سازی طرح هادی بود که موجب می‌شد تا مشکلات این حوزه تا حد زیادی کاهش پیدا کند به طور مثال اجرای طرح هادی روستایی برای زندگی بومیان در منطقه دامداری و کشاورزی این افراد مشکلاتی ایجاد کرده بود که با اصلاح طرح بخشی از این مشکلات کاهش پیدا کرد.

گونجی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکنون در طرح هادی روستایی 106 روستای استان قزوین نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته است و برای روستاهای فاقد طرح هادی نیز تلاش شده تا با توجه به شرایط جدید طرح تهیه و در اختیار روستائیان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز استان قزوین در اجرای طرح هادی روستایی در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و از میانگین‌هیا کشوری نیز جلوتر رفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته روستائیان را نگران کرده بود مسئله صدور اسناد واحدهای روستایی است که به صورت جدی در استان قزوین پیگری شده است و اکنون نزدیک به 61 درصد واحدهای روستایی استان قزوین دارای سند هستند.

گونچی عنوان کرد: تا کنون 56 هزار و 800 جلد سند روستایی در قزوین صادر شده است و نزدیک به 34 هزار واحد روستایی بدون سند در قزوین داریم که در آینده نزدیک برای صدور اسناد این واحدها نیز اقدام خواهد شد.

تسنیم

برچسب ها:

مسکن ،روستایی ،طرح هادی ،سند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman