معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

ساخت 6300 مسکن در طرح اقدام ملی

ساخت 6300 مسکن در طرح اقدام ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۱۴

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی در طرح اقدام ملی، ساخت شش هزار و ۳۰۰واحد مسکونی در استان است، ولی این ابلاغ هنوز قطعی نیست.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین بهروان‌فر، در یک نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا که در محل بنیاد مسکن خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار کرد: در مسکن مهر، سه متولی داشتیم که بنیاد مسکن متولی شهرهای دارای ۲۵هزار نفر جمعیت بوده است. در این شهرها از سال ۸۶، ۲۰ هزار و ۵۲ واحد مسکن مهر شروع به ساخت کرده‌ایم و هزار و ۲۶۷ واحد از ساخت انصراف داده‌اند و ۱۸ هزار و ۵۷ واحد نیز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲۸ واحد در دست اجرا است، افزود: مجموعا پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر، ۹۸ درصد بوده است. تعداد واحدها در سفیدسنگ، فرهادگرد و قلندرآباد، جغتای پراکنده باقی مانده‌اند.

بهروان‌فر با بیان اینکه در مسکن شهری ۱۵پروژه از منابع خود بنیاد مسکن ساخته شده است، افزود: حدود هزار و ۵۵۰ واحد در ۱۵ پروژه از اعتبارات داخلی بنیاد مسکن ساخته شده است و تنها در ساخت یک پروژه از محل اعتبارات بودجه دولت هزینه شده است. در منطقه سیدی شهرک شهید رجایی طرح‌هایی آماده و منتظر تصویب نهایی هستیم.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: سهم خراسان رضوی در طرح اقدام ملی، ساخت شش هزار و ۳۰۰واحد مسکونی در استان است، ولی این ابلاغ هنوز قطعی نیست و در صورت نهایی شدن اولویت با شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت خواهد بود.

در ادامه مجید معصومی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که در حیطه تکلیف بنیاد مسکن خراسان رضوی حدود دو هزار و ۵۹۶ روستا است، که بر اساس این تعداد، دو بخش تهیه و اجرای طرح‌ها تکلیف بنیاد مسکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح هادی رقم عمده‌ای از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: تقریبا در حدود ۸۳۰ روستای استان طرح هادی را انجام داده‌ایم و حدود ۳۴ درصد از این طرح‌ها نیز در دست اجرا است.

معصومی در ارتباط با اعتبارات سال ۹۸، ادامه داد: بودجه سال ۹۸، ۴۰ میلیارد تومان است که هفت میلیارد و ۵۰۰ تومان به مطالعه و حدود ۳۳ میلیارد تومان به اجرای طرح‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۳/۵ میلیارد تومان اعتبار ملی به ما اختصاص داده شده است، گفت: از این رقم ۱/۱ میلیارد تومان به بخش مشاوره ۱/۴ میلیارد تومان به بخش اجرا واگذار می‌شود.

وی همچنین گفت: از سال ۹۴، سیاست دولت این بوده است که بخشی از تولید قیر وزارت نفت، در خود کشور به کار رود، لذا بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و نوسازی مدارس از این مقدار سهم می‌برند. در سال ۹۴، ۲۱ هزار تن، سال ۹۵ ، ۲۰ هزار تن، سال ۹۶، ۲۶ هزار تن و سال ۹۷، ۲۰ هزار تن به استان خراسان رضوی اختصاص داده شد.

معصومی ادامه داد: مجموعا ۸۸۰ روستا از سال ۹۴ تا ۹۷ از قیر رایگان آسفالت شده و ۳۳۳ روستا در سال ۹۷ از همین منبع آسفالت شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال ۹۷ بیشترین قیر در کشور را به استان آوردیم، که ۲۰ هزار تن معادل ۷۶ میلیارد و ۶۰۰ تومان می‌شود، اختلاف ما از استان دوم حدود ۱۵ میلیارد تومان بود.

وی در ارتباط با سندهای روستایی بیان کرد: روستاها باید طرح‌ هادی مصوب داشته باشند، با نقشه‌برداری از روستاها طرح هادی را هماهنگ می‌کنیم. از ابتدای برنامه دوم تا اکنون، ۲۱۲ هزار جلد سند در ۱۸۰۰ روستا ثبت شده است. همچنین زمین‌هایی که متعلق به دولت است و در طرح هادی قرار گرفته از دولت تحویل پس گرفته می‌شود و به متقاضیان واجد شرایط در روستا واگذار خواهد شد.

مهر

برچسب ها:

ساخت ،مسکن ،مهر ،طرح اقدام ملی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman