200 هکتار زمین به شهر مهرگان الحاق می شود

200 هکتار زمین به شهر مهرگان الحاق می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۸ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

وزیر راه و شهرسازی برنامه های این وزارتخانه برای رفع مشکلات و موانع توسعه مسکن و حمل و نقل ریلی و جاده ای در استان قزوین را تشریح و از الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به شهر مهرگان قزوین خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش در نشست شورای مسکن استان قزوین بیان داشت: با رعایت حقوق واقفین باید حل مشکل اراضی اوقافی را برطرف کرد، چون سیاست دولت سیزدهم رفع این مسایل است و همه مسوولان باید پای کار بیایند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین های اوقافی همواره برای مردم مشکلات و مسائل متعددی ایجاد کرده که سیاست دولت حل این موارد با رعایت حقوق وقف کنندگان است.

وی به برنامه واگذاری ۲ میلیون قطعه زمین تا پایان دولت اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته یک میلیون متقاضی روستایی و یک میلیون متقاضی شهری تا پایان دولت زمین رایگان خواهند کرد.

بذرپاش بیان کرد: یکی دیگر از سیاست های دولت حل زمین های مسأله دار مثل عظیمیه است که امروز عملیات شبکه برق و آب در آن آغاز شد و از حالت بن بست خارج گردید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: تمام سیاست دولت این است که مسکن حمایتی بیشتری تولید شود، اعتقاد داریم هر چقدر مسکن بیشتری تولید کنیم، مشکلات حل خواهد شد و شغل و کسب و کارها نیز رونق می گیرد.

وی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه را تعیین تکلیف مسکن مهر عنوان کرد و توضیح داد: زمان تحویل دولت موضوع اتمام مسکن های مهر عنوان شد که ۲۴۰ هزار مسکن مهر بر عهده ما بود، تحویل این مسکن ها به دلیل فقدان اعتبار مالی کار بسیار دشواری بود که برنامه ریزی شده تا پایان دولت بتوانیم آن را انجام دهیم.

بذرپاش به حوزه کاری شهرداری ها پرداخت و خاطر نشان کرد: این دستگاه ها در نوسازی بافت فرسوده شرکای ما هستند که منفعت دوجانبه را دریافت خواهند کرد، اول اینکه ایمنی منازل مسکونی افزایش می‌یابد و سپس اینکه بافت شهر خدمات بهتری به شهروندان ارایه خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای شهر مهرگان باید سیستم مدیریتی جدید جایگزین شود و روند تحویل منازل سرعت بگیرد تا هرچه سریع تر مستأجران خانه دار شوند.

بذرپاش اضافه کرد: برای تقویت سرانه خدمات روبنایی در شهر جدید مهرگان قرار شد ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه و مسجد و سایر شهرها از محل منابع ساخت شهرک های جدید تامین شود.

وی همچنین ادامه داد: ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مهرگان الحاق خواهد شد تا واگذاری مسکن در آن قوت بگیرد، مشکل دیگر این شهر نبود شعب بانک است که این روزها به علت کانون جمعیتی نیازمند توجه جدی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در خصوص افزایش ظرفیت ریلی استان قزوین باید دو کار انجام داد؛ یکی از مسیر قزوین تا هشتگرد را راه اندازی کنیم و دوم اینکه ارتقا اداری راه آهن را در دستور کار قرار دهیم.

بذرپاش در خصوص درخواست نیروهای ناجا استان قزوین گفت: توافقی با نیروهای مسلح در دستور کار داریم که مشکل زمین آنها حل شود، برای ساخت مسکن باید بررسی بیشتری در راستای تامین منابع صورت گیرد.

وی یادآور شد: ۴۶ هکتار بنیاد مسکن نیز در شمال اتوبان قزوین باید در اختیار خود ایثارگران قرار گیرد و مراحل ساخت آن انجام شود.

بذرپاش خاطر نشان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی باید در طرح تفصیلی و جامع شهری برای شمال اتوبان شهر قزوین سریع تر اقدام کند.

وی اضافه کرد: برای ارتقای ایمن سازی آزادراه کرج - قزوین - زنجان لازم است که اعتبارات لازم تا دو سوم به شکل ملی و یک‌ سوم از استان تامین شود که تا چهار ماه آینده عملیات آن آغاز شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman