وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت 2.1 میلیون مسکن ملی در دست اجراست

ساخت 2.1 میلیون مسکن ملی در دست اجراست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۴ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب راه اندازی دهکده های روستایی، گفت: احداث ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده در دست اجرا است.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه ۳۵۲۰ واحدی شهر جدید مهرگان، اظهار کرد: اساسنامه شهر جدید مهرگان صادر و به زودی رئیس و هئیت مدیره آن نیز انتخاب خواهند شد.

وی در خصوص سایت های شهر مهرگان گفت: سعی کرده ایم از پیمانکارانی استفاده شود تا کنترل قیمت صورت بگیرد و امیدواریم تحویل داده شود.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت کنترل قیمت مسکن های احداث شده در مهرگان، افزود: در مجموع احداث بیش از ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهرگان پیش بینی شده است و با تزریق بودجه، مشکلات مالی پیشرفت پروژه حل خواهد شد و تلاش می کنیم تا پایان نیمه اول سال آینده واحدها به متقاضیان تحویل داده شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت سیزدهم با جدیت موضوع تامین زمین و اجرای نهضت ملی مسکن را دنبال می کند و بر این اساس احداث ۲ میلیون و یکصد هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی و بافت فرسوده در دست اجرا است که قزوین یکی از استان های هدف این طرح بزرگ است.

وی در خصوص وضعیت مدیریت شهرهای جدید در سطح کشور نیز عنوان کرد: در جریان سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان، ۲۷ شهر ساحلی آغاز به کار کردند و در تلاش هستیم تا سرمایه گذاران خصوصی را به این بخش متصل کنیم.

بذرپاش از اتصال استان قزوین به یکی از شهرهای ساحلی کشور خبر داد و گفت: با همکاری استانداری قزوین و سرمایه گذاران و با هدف بهره برداری از ظرفیت های دوجانبه، قزوین در مدیریت یکی از شهرهای ساحلی مشارکت می کند.

این مقام مسوول، شهرک سازی را از اصلی ترین اهداف وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: یکی از کارهای جدیدی که در راستای توسعه بهره گیری از زمین های روستایی و راه اندازی دهکده های روستایی در حال انجام می باشد، هدف گذاری احداث ۵۰۰ هزار واحد روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در راستای اجرای پروژه شهرک سازی، موضوعاتی مانند قیمت گذاری و انتخاب زمین ها صورت گرفته و در حال شناسایی و ارتباط گیری با متقاضیان هستیم و در نقاط مختلف کشور اگر زمین تامین شود، سیاست ساخت واحدهای تک طبقه تا سه طبقه در دستور کار قرار می گیرد.

فارس


برچسب ها:

طرح نهضت ملی مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman