لزوم استفاده از سیستم های جداساز لرزه ای در بیمارستان ها

لزوم استفاده از سیستم های جداساز لرزه ای در بیمارستان ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

مدیر کل امور مهندسی و فناوری های نوین سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی ضرورت استفاده بی وقفه از مفاصل انعطاف پذیر و ساپورت های تاسیساتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد.

به گزارش اخبار ساختمان، علی ثباتی مدیر کل امور مهندسی و فناوری های نوین سازمان ضرورت استفاده بی وقفه از مفاصل انعطاف پذیر و ساپورت های تاسیساتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم را برشمرد.

مدیر کل امور مهندسی و فناوری های نوین سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی بر ضرورت استفاده بی وقفه از بیمارستان­ ها و مراکز درمانی پس از وقوع سوانح طبیعی به خصوص زلزله و راهکارهای دستیابی به این مهم تاکید کرد.

ثباتی طراحی عملکردی ساختمان­ های بیمارستانی و استفاده از مفاصل انعطاف پذیر و ساپورت­ های تاسیساتی را از جمله این راهکارها دانست و افزود: برای بیمارستان­ های واقع در مناطق با لرزه خیزی بسیار بالا، استفاده از روش های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره ­برداری بی­ وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود.

لازم به ذکر است در این همایش پورمسعود، کارشناس بین­‌المللی سیستم های جداساز لرزه ای و میراکننده انرژی عملکرد بیمارستان­ های کشور ترکیه طی زلزله ۲۰۲۳ را مرور کرد و روند طراحی، ساخت و تامین تاب­ آوری بیمارستان بقیه‌­الله الاعظم کاشان را ارائه کرد. در انتهای همایش حاضران به پرسش و پاسخ در زمینه استفاده از این سیستم ها در بیمارستان ها پرداختند. گفتنی است این همایش ۱۸ دی ماه با حضور جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه، مدیران عامل و کارشناسان نخبه شرکت های پیمانکاری و مهندسان مشاور در محل سالن همایش جامعه مهندسان برگزار شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman