کاربرد هوش مصنوعی در طراحی ساختمان های پایدار

کاربرد هوش مصنوعی در طراحی ساختمان های پایدار
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۴ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

سرپرست واحد تحقیق و توسعه خانه معماری ملک‌زادگان گفت: در گذشته کمتر از سایر زمینه ها بوده اما در حال حاضر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت ساخت و ساز بسیار فراگیر شده‌است، چراکه به امنیت، طراحی، کاهش هزینه ها و ساخت کارآمدتر کمک شایانی می کند.

به گزارش اخبار ساختمان، مهرداد محمدعلی سرپرست واحد تحقیق و توسعه خانه معماری ملک‌زادگان در پنل "هوش مصنوعی و استفاده از آن در صنعت ساختمان" با اشاره به چیستی هوش مصنوعی اظهار داشت: انسان همواره در طول حیات خود تمایل داشته که یک موجودی به صورت مصنوعی در کنار خود داشته باشد تا جایی که امروزه یک مدلی شبیه مغز خود شبیه سازی کند.

وی سپس با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساختمان سازی تصریح کرد: در گذشته کمتر از سایر زمینه ها بوده اما در حال حاضر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در صنعت ساخت و ساز بسیار فراگیر شده‌است، چراکه به امنیت، طراحی، کاهش هزینه ها و ساخت کارآمدتر کمک شایانی می کند.

سرپرست واحد تحقیق و توسعه خانه معماری ملک‌زادگان گفت: امروزه از هوش مصنوعی به عنوان یک انقلاب بزرگ تکنولوژی بشر نام برده می شود که در قالب سنتی برای محاسبه توسط ماشین، و در قالب مدرن با ورودی مجموعه ای داده ها و دریافت خروجی به ویژه در حوزه های معماری و طراحی در بخش صنعت ساختمان عمل می کند.

محمدعلی با اشاره به جایگاه ایران در جهان از منظر هوش مصنوعی بیان کرد: در این زمینه دو رویکرد وجود دارد که نخست رویکرد الگوریتمی است که به دلیل هزینه پردازش بالا، در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما در روش پردازش های گرافیکی این بستر فراهم شده که پردازش ها روی کارت های گرافیکی انجام‌ شوند.

وی سپس افزود: در حوزه سازه در بخش زلزله و بهسازی ساختمان ها تغییرات زیادی به ویژه در بخش نرم افزاری در حال انجام است و خوشبختانه پیشرفت های خوبی نیز صورت گرفته است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman