در گفت و گو با بنیانگذار آقای املاک مطرح شد:

نکات کلیدی قبل از خرید آپارتمان و املاک

نکات کلیدی قبل از خرید آپارتمان و املاک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۴ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۸

بنیانگذار آقای املاک مطرح کرد: زمانی که مذاکرات لازم انجام شد و ملک موردنظر خود را انتخاب نمودند و قبل از توافق های نهایی نیاز است تا در مرحله آخر با یک وکیل حقوقی مشورت نمایند و قرارداد توسط این وکیل نیز مورد بررسی قرار بگیرد تا از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری شود و از بروز مشکلات برای خریدار جلوگیری نماید.

به گزارش اخبار ساختمان، جهان در حال تغییر در زیرساخت های پیشرفته با سرعتی سرسام آور است و صنعت ساخت و ساز به عنوان عرصه ای پررونق در سراسر جهان، همیشه نیازمند راه اندازی سامانه ای یکپارچه بوده که تمامی نیازمندی های ساختمانی را در برگیرد.

پلتفرم آقای املاک اولین و جامع ترین وبسایت و سوپر اپلیکیشن تخصصی ملکی کشور است که بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده و صفر تا 100 کلیه بخش های مربوط به صنعت ساختمان را پوشش می دهد برای تمام افرادی که در حوزه مسکن و یا خدمات ساختمانی در حال فعالیت هستند خدمات خاصی را ارائه می دهد.

این وبسایت در کنار صدها خدمات ویژه ای که به آژانس ها و مشاورین املاک و تمامی مشاغل ساختمانی (سازندگان، سرمایه گذاران، پیمانکاران، اشخاص حقیقی و حقوقی) ارائه می دهد امکاناتی را هم در نظر گرفته که به بهتر دیده شدن شغل آنها کمک می کند.

پلتفرم آقای املاک در کنار خدمات خاص و منحصر به فرد خود برای پیشرفت شغلی مشاوران املاک، وبلاگی طراحی کرده که در آن مطالب مهم آموزشی از جمله: آموزش مشاور املاک اخبار روز مسکن مسائل حقوقی ملکی دکوراسیون و معماری محله گردی و کلی مطالب کاربردی دیگر منتشر می شود. برای آشنایی بیشتر با پلتفرم آقای املاک و همچنین بررسی وضعیت بازار مسکن با ایمان خدابخش مدیرعامل مجموعه آقای املاک به گفتگو نشستیم که در مشروح آن در ادامه آمده است:


به نظر شما آیا در آینده استارت آپ های ملکی می توانند جایگزین رشد قارچ گونه بنگاه های املاک شوند؟


در این رابطه چند نکته کلیدی وجود دارد که می تواند از جنبه های مختلف دارای اهمیت باشد و به این موضوع کمک کند. نکته اول این است که رشد بنگاه های مشاورین املاک می تواند با توجه به اخذ مجوزها و دوره های آموزشی مختلف منطقی تر باشد و جلوی رشد آژانس های غیرمجاز را بگیرد.

اما از آنجا که مشاور املاک در ایران به عنوان وکیل دو طرف معامله است و ممکن است در برخی معاملات یک جانبه و به نفع یکی از طرفین عمل کند که این موضوع می تواند منجر به ایجاد اختلافات و شکایت های مردمی شود این در حالی است که اگر هریک از طرفین مشاور املاک خود را داشته باشد و این افراد به عنوان کارشناس بخش مسکن با یکدیگر مذاکره داشته باشند قادر خواهند بود که منافع طرف معامله خود را حفظ کنند قادر خواهند بود که معامله بهتری را انجام دهند و اختلافات این بخش را کاهش دهند که این موضوع با کمک استارت آپ های ملکی امکانپذیر خواهد بود.


مردم چگونه می توانند متوجه شوند که بنگاه های املاک طرف سازنده و فروشنده هستند یا خریدار؟


اعتقاد ما بر این است که هر شخصی باید مشاور شخصی خودش را داشته باشد به این معنی که مردم باید مشاوره تخصصی در زمینه معاملات املاک برای خود داشته باشند تا این کارشناس برای انجام امور ملکی اقدام به مذاکره و پیدا کردن فایل مناسب با سلیقه و بودجه فرد نماید.


آیا الآن زمان خوبی برای خرید ملک است؟


به طور قطع الان زمان بسیار خوبی برای خرید ملک است، متاسفانه در کشور ما با توجه به رشد قیمت ها مردم برای خرید هجوم می آورند و این موضوع باعث افزایش تقاضا در بخش مسکن می شود که منجر به افزایش دوباره قیمت ها خواهد شد و این در حالی است که در زمان رکود با توجه به وجود فایل های بیشتر و زمان کافی برای آنالیز فایل ها، قاعدتا می توانند انتخاب مناسب تری داشته باشند.


مردم در هنگام خرید ملک چگونه باید مراقب ترفندهای واسطه ها باشند؟


موضوع مهم این است که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا زمانی که مذاکرات لازم انجام شد و ملک موردنظر خود را انتخاب نمودند و قبل از توافق های نهایی نیاز است تا در مرحله آخر با یک وکیل حقوقی مشورت نمایند و قرارداد توسط این وکیل نیز مورد بررسی قرار بگیرد تا از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری شود و از بروز مشکلات برای خریدار جلوگیری نماید.

بنابراین توصیه ما این است که قبل از امضای هرگونه معامله ملکی بابت این قراردادها از یک وکیل مشاوره حقوقی دریافت کنند تا از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری نماید.

 




اعتماد اصلی ترین زنجیره خرید و فروش ملک از ناحیه بنگاه های املاک در ایران است، حوزه استارت آپی چگونه می تواند این اعتماد و اطمینان را حاصل کند؟


حوزه استارت آپی با حوزه آژانس های املاکی کاملا متفاوت هستند، در حوزه مشاورین املاک اعتماد از صداقت، تخصص و توانایی این افراد حاصل خواهد شد و با توجه به این موارد قادر خواهد بود اعتماد و اطمینان بیشتری را در بین مشتری های خود به وجود آورد.

اما در حوزه آنلاین و استارت آپ ها به علت گستردگی پهنه فعالیت نیاز است تا نوع فعالیت و وظیفه پلتفرم ها مورد بررسی قرار بگیرد و براساس آن مورد قضاوت قرار بگیرد و با توجه به شرایط کنونی و اینکه متاسفانه در حوزه استارت آپی پیشرفت چندانی نداشته ایم نیاز تا به صورت تخصصی تر نسبت به این موارد عمل نماییم.


آقای املاک چه خدماتی دارد و مردم چگونه می توانند از این خدمات استفاده کنند؟


بسیاری از پلتفرم های و اپلیکیشن های موجود در کشور دارای نمونه های مشابه در خارج از کشور هستند، اما نکته ای که در مورد سوپر اپلیکیشن آقای املاک وجود دارد این است که هیچگونه نمونه مشابه خارجی ندارد که بتواند این حجم از خدمات مختلف در بخش مسکن را پوشش دهد.

اپلیکیشن و وبسایت آقای املاک بستری تخصصی در زمینه املاک و مشاغل ملکی است که تمام آژانس های معاملات املاک و مالکین شخصی که قصد خرید و فروش، رهن و اجاره دارند یا کسانی که در حوزه مشاغل ملکی در شاخه های تاسیساتی، تزئیناتی، ساختمانی و خدماتی یا زیرشاخه های این چهار بخش فعالیت می کنند می توانند از خدمات آقای املاک بهره ببرند.

از ویژگی های بارز اپلیکیشن آقای املاک این است که با معرفی آژانس ها و مشاورین املاک کمک شایانی به کاربران در این حوزه می نماید تا کاربران با صرفه جویی در وقت و هزینه، خیلی ساده تمام مشکلات خود در این حوزه را برطرف کنند.

خدمات مجموعه آقای املاک در گریدهای مختلف به مشاغل ملکی مختلف ارائه می شود که در گرید اول کلیه خدمات مانند درج آگهی های ساده که در مرحله اول به کاربران داده می شود رایگان است و هیچگونه هزینه ای برای این کاربران در بر نخواهد داشت و در مرحله بعد هوش مصنوعی آقای املاک شروع به دسته بندی این شغل ها می کند و افرادی که فعال تر هستند و واکنش های مثبت بیشتری از سوی مردم دریافت کرده اند وارد پیشنهادات آقای املاک می شوند و این مشاغل به طور ویژه تری به مردم و استفاده کنندگان از اپلیکیشن آقای املاک معرفی خواهند شد.

برندیوم نیز یکی دیگر از خدمات آقای املاک است و تمامی شرکت ها و مشاغل ساختمانی که در قالب یک برند هستند می توانند با ثبت درخواست و ایجاد اکانت کاربری، اطلاعات و رزومه کاری خود را وارد کرده تا بتوانند خود را معرفی کنند تا افراد دیگری که در این حوزه فعالیت دارند به راحتی بتوانند با آنها از طریق آقای املاک ارتباط بگیرند.

خدمت دیگر آقای املاک نیز مربوط به طراحان و سازندگان است که می توانند با ثبت درخواست و ایجاد اکانت کاربری، اطلاعات، پروژه های انجام شده و رزومه کاری خود را وارد کرده تا بتوانند خود را بهتر معرفی کنند تا از این طریق دیگر فعالان صنعت ساختمان و کسانی که به این خدمات نیاز دارند به راحتی با این افراد ارتباط بگیرند.

در یکی دیگر از فازهای آقای املاک نیز اطلاعات تمامی پروژه های در حال ساخت را جمع آوری کرده ایم تا افرادی که قصد سرمایه گذاری در بخش مسکن دارند به راحتی بتوانند با بررسی موارد مختلف نسبت به انتخاب بهترین گزینه اقدام کنند.


برنامه آقای املاک برای آینده چیست؟


به طور کلی ما در مجموعه آقای املاک در تلاش هستیم تا حوزه فعالیتمان بین المللی باشد اما در حال حاضر سعی کرده ایم تمام استان های ایران را تحت پوشش قرار دهیم تا مردم در تمام کشور بتوانند از خدمات آقای املاک بهره ببرند، اما در بخش استفاده از پلتفرم با کشورهای عراق، عمان و امارات مذاکراتی انجام داده ایم تا پلتفرم آقای املاک در این کشورها نیز شروع به کار نماید.


سخن پایانی


خرید خانه برای هر شخصی بسیار مهم و حساس است و به همین جهت پیشنهاد ما این است که برای موضوعی با این اهمیت حتما از پلتفرم های تخصصی استفاده کنند تا بتوانند از مسیر آژانس های ملکی دارای صلاحیت و حرفه ای نسبت به خرید ملک اقدام نمایند و ما در مجموعه آقای املاک سعی کرده ایم تا با توجه به نظرات کاربران، مشاورین املاک را دسته بندی کنیم و مسیر راحت تری را برای شناخت آژانس های املاک حرفه ای معرفی نماییم و نکته دیگر این است که مردم باید توجه داشته باشند که باید برای انجام معاملات حتما یک مشاور تخصصی و متعهد داشته باشند تا بهترین خرید را داشته باشد.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman