شناسایی نیروی انسانی کارآمد، تضمین کننده پایداری شرکت هاست

شناسایی نیروی انسانی کارآمد، تضمین کننده پایداری شرکت هاست
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

مشاور منابع انسانی تسفا گفت: منشاء تحول در هر جامعه ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد کمالی روستا، مشاور منابع انسانی تسفا در پنل "سازه های فولادی و منابع انسانی" با اشاره به جایگاه نیروی انسانی در سرآمدی سازمان ها اظهار داشت: به یقین با نیروی انسانی کارآمد، دارای ایده و فکور می توان اهداف تعیین شده در هر مجموعه ای را محقق ساخت اما متاسفانه در اکثر مجموعه ها به ویژه مجموعه های صنعتی با مشکل منابع انسانی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه فقدان نگاه علمی به منابع انسانی سبب هدررفت آنها می شود گفت: منشاء تحول در هر جامعه ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

مشاور منابع انسانی تسفا تصریح کرد: عدم توجه به نیروی انسانی از یکسو و شرایط دستمزدی بالا در سایر کشورها از سوی دیگر سبب شده که روزانه با خیل وسیعی از مهاجرت نیروهای متخصص و زبده به ویژه در حوزه صنایع روبه رو باشیم.

کمالی روستا ادامه داد: متاسفانه در کشور ما نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی که دارای ارزش افزوده است، مورد غفلت واقع شده است و اکثر شرکت ها واحد منابع نیروی انسانی را به عنوان هزینه سربار می بینند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها، قدرت جذب استعداد نیروی انسانی را ندارند، در حالی که ایجاد مزیت رقابتی و سرمایه گذاری روی نیروی انسانی پربازده ترین وجه در همه کسب و کارهاست.

مشاور منابع انسانی تسفا گفت: شرکت ها با بکارگیری اتباع نه تنها نمی توانند ارزش افزوده ایجاد کنند بلکه قادر به بازدهی طولانی مدت در کسب و کار نیز نخواهند بود، بنابراین شرکت ها تنها با شناسایی استعدادها می توانند پایداری خود را تضمین کنند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman