راه حل های مدرن برای کنترل نور و حرارت محیط

راه حل های مدرن برای کنترل نور و حرارت محیط
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۱ | ۱۴۰۲/۰۹/۱۶

این روزها هوشمند سازی منزل طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد تمایل دارند تا با استفاده از تکنولوژی مشکلات و چالشهایی که آرامش اعضای خانواده را بر هم میزند رفع کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، این روزها هوشمند سازی منزل طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد تمایل دارند تا با استفاده از تکنولوژی مشکلات و چالشهایی که آرامش اعضای خانواده را بر هم میزند رفع کنند. یکی از مشکلاتی که ممکن است شما نیز با آن رو به رو شده باشید کنترل نور و حرارت محیط است. با شروع فصل تابستان به سبب اینکه هوا گرم میشود باید به دنبال راه حلهای مدرن برای کنترل نور و حرارت بود. در این زمینه روشهای مختلفی وجود دارد که ممکن است ارزان قیمت در نظر گرفته شوند اما کارایی مناسبی نداشته و همچنین ممکن است دکوراسیون داخلی منزل را دچار اختلال کنند. در ادامه برخی از بهترین روشها برای کنترل نور و حرارت را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا به وسیله آنها بتوانید محیطی شاد و مفرحی برای خود و خانوادتان ایجاد کنید.

 

استفاده از سایبان برقی برای مغازه و فروشگاه


استفاده از سایبان برقی برای مغازه و فروشگاه


استفاده ازسایبان برای مغازه و فروشگاه  میتواند یکی از بهترین راه حلها برای کنترل نور و حرارت در نظر گرفته شود. این وسیله به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید مورد استفاده قرار گرفته و به سبب پوشش مناسبی که ایجاد میکند باعث خواهد شد تا در فصول گرم سال فضای داخلی مغازه یا محیط خانه خنک شود. همچنین از نکات مثبتی که در مورد این محصول وجود دارد باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که به بهترین نحو در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد کرد.


به سبب طراحی و ارگونومی فوق العادهای که دارد مانع ورود نور خورشید به داخل فروشگاه شده و به همین دلیل گرما و همچنین نور بیش از اندازه را کنترل خواهد کرد. اگر دقت داشته باشید در ساعات ظهر مغازه و فروشگاهها خلوتتر هستند با استفاده از انواع سایبان برقی  میتوانید محیطی مناسب برای مشتریان خود ایجاد کرده و به این ترتیب درآمدتان را نیز افزایش دهید. در صورتی که داخل مغازه از گزند آفتاب در امان باشد بی شک شرایطی به وجود خواهد آمد تا مشتری با حوصله بیشتر به خریداری بپردازد.

 

استفاده از پرده برقی برای خانه و ساختمان ها


استفاده از پرده برقی در خانه و ساختمانها


استفاده از پرده برقی در خانه و ساختمان ها میتواند بسیار هوشمندانه در نظر گرفته شود. در ابتدا باید بدانید که این محصول از جنس پرده نبوه و با یک ریموت ساده باز و بسته میشود در نتیجه شرایطی را به وجود میآورد تا بتوانید با استفاده از آن زمانی که نور و گرمای زیادی را در محیط خانه حس کردید با ریموت پردهها را ببندید. در خانه و ساختمانها کاربرد بسیار زیادی دارد و به سبب طراحی خلاقانهای که دارد به یکی از روشهای مدرن برای کنترل نور و گرمای محیط تبدیل شده است. زمانی که پرده به سمت پایین بسته میشود نور به هیچ عنوان وارد اتاق نشده به همین دلیل شرایط مناسب برای استراحت کردن فراهم خواهد شد. اگر جزء افرادی هستید که در هنگام روز یا حتی شب نمیتوانید نوری که از فضای بیرون به اتاق وارد میشود را تحمل کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده برقی خواهد بود چرا که به بهترین نحو جلوی ورود گرما و نور را به داخل اتاق خواهد گرفت.


پرده هوشمند و مزایای آن
 

استفاده از پرده هوشمند مزایای زیادی را با خود به همراه دارد که برخی از اصلیترین آنها به شرح زیر قابل تعریف هستند.


*  راحتی و آسایش: از جمله مهمترین مزایای پرده هوشمند باید به راحتی و آسایشی که برای خانواده به وجود میآورد اشاره داشته باشیم. در روش سنتی اگر پرده را به سرعت حرکت دهید پس از چندین بار تکرار این فرایند پرده حالت اولیه و زیبایی خود را از دست داده و بر این اساس مجبور خواهید شد تا مجددا به خرید این وسیله روی بیاورید.
*  قابلیت تنظیم برنامه: پرده هوشمند شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا بتوانید برنامه مورد نظر را روی آن تنظیم کنید. به عنوان مثال شرایطی ایجاد خواهد شد تا صبحها با طلوع خورشید پردهها باز و شبها با غروب پردهها بسته شوند؛ این امکان در انواع سایبان اتوماتیک  نیز استفاده میشود. افرادی که میخواهند نور و حرارت محیط را کنترل کنند نیز بهتر است از این روش استفاده کنند.
*  افزایش امنیت خانه: جالب است بدانید که با تنظیم پرده هوشمند، در زمانی که مسافرت هستید میتوانید امنیت خانه را تا حد زیادی بالا ببرید. همچنین به منظور کنترل دما و نور شرایط مناسبی برای گیاهانی که داخل منزل وجود دارند نیز فراهم خواهد شد. به این ترتیب در زمان سرما میتوانید پردهها را ببندید تا گل و گیاهانی که در محیط داخلی خانه هستند آسیب نبینند.
*  افزایش ارزش ملک: از مهمترین مزایای پرده هوشمند باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که این وسیله موجب بالا رفتن ارزش ریالی خانه میشود. زمانی که به هوشمندسازی خانه میپردازید امکانی ایجاد میشود تا بتوانید در زمان فروش یا اجاره هزینه بیشتری از خریدار یا مستاجر دریافت کنید.
*  صرفه جویی در انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز کردن پرده شرایطی را به وجود خواهید آورد تا بتوانید به راحتی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. به این ترتیب با دریافت نور طبیعی نیاز نیست برق مصرف شود.


استفاده از سایبان چتری در فضای باز
 

سایبان چتری برای جلوگیری از آفتاب شدید در فضای باز کاربرد بسیار زیادی دارد. توصیه میشود اگر صاحب کافه یا رستوران هستید حتما استفاده از سایبان چتری را برای راحتی حال مشتریان خود لحاظ کنید. این وسیله جای زیادی را اشغال نکرده و به سبب اینکه فضای گستردهای را که تحت پوشش قرار میدهد به بهترین انتخاب برای کنترل نور و حرارت در فضای باز تبدیل شده است.

 

استفاده از سایبان چتری برای فضای باز


در صورتی که خانهی شما دارای باغ یا حیاط است و ترجیح میدهید تا زمان خود را در فضای آزاد بگذرانید توصیه میشود تا از سایبان چتری استفاده کنید چرا که به خوبی از نور مستقیم خورشید جلوگیری کرده در نتیجه شرایطی را برایتان فراهم خواهد کرد تا به بهترین نحو در فصول مختلف سال وقت خود را در حیاط بگذرانید. از نکات مثبتی که در مورد این وسیله وجود دارد باید به ضد آب بودن آن اشاره داشته باشیم. در نتیجه نیاز نیست نگران آسیب دیدن و از بین رفتن رویه این محصول باشید چرا که کیفیت بسیار بالایی داشته و مانع پوسیدگی میشود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman