خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در گناباد ممنوع است

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی در گناباد ممنوع است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۱ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۴

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: خرید و فروش هرگونه امتیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان غیر قانونی است، اکنون تشدید این مساله به معضل مهم در گناباد تبدیل شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، ناصر چیتگر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: خرید و فروش امتیاز زمین های نهضت ملی مسکن در گناباد تخلف است که با خریدار و فروشنده با دستور مراجع قضایی برخورد قانونی می شود.

وی با هشدار نسبت به افزایش خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی هرگونه قرارداد منعقد شده در این زمینه را فسخ و باطل می کند.


عامل افزایش قیمت صدور قراردادهای بدون ضابطه


وی اظهار کرد: برخورد سلیقه ای و صدور قرارداد‌های بدون ضابطه و بدون رعایت موازین قانونی در افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحد‌های مسکونی این شهرستان موثر است.

وی تصریح کرد: به طور مثال در یک روستا ۴۰ واحد مسکونی و هر واحد با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث شد، در حالی که هنوز این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده نشده است، قیمت هر واحد در بازار به ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت که برخی از دست اندرکاران معاملات مسکن در این نرخ گذاری و افزایش قیمت نقش دارند.

چیتگر افزایش اجاره بهای واحد‌های مسکونی را از دیگر معضلات مهم مردم در گناباد ذکر کرد و افزود: از مراجع قضایی و دادستان عمومی و انقلاب گناباد خواسته می شود تا با افزایش نظارت ها با متخلفان در معاملات املاک به صورت جدی برخورد کنند.


عضو شورای شهر؛ حذف کاربری زمین‌ مسکن رهاشده پس از سه سال


محمدصابری نایب رییس شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت: زمین هایی رها شده در محدوده کاربری مسکونی این شهرستان باید در سه سال آینده تعیین تکلیف و احداث شوند، در غیر این صورت کاربری آنها حذف می شود.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن و اجاره بهای واحد‌های مسکونی در گناباد از مشهد نیز بالاتر است، افزود: اتخاذ تصمیم هایی متناسب با اقتضائات منطقه ای، افزایش نظارت های مسوولان، سرعت بخشی در تعیین تکلیف زمین های رها شده و ملزم کردن مالکان آنها به دیوارکشی این زمین ها از جمله راهکار‌های کنترل قیمت مسکن در این شهرستان است.

خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن به عنوان اقدامی غیرقانونی به تازگی در سطح شهرستان گناباد افزایش یافته است، برخی از اشخاص و متصدیان خرید و فروش املاک با همکاری برخی از مالکان این واحدها، با قرارداد‌های صوری و بدون ضابطه زمینه افزایش قیمت آنها را فراهم کرده اند.


امام جمعه گناباد؛ دادستان به موضوع رسیدگی کند


حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد سه هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه به گرانی زمین و مسکن و افزایش ۲ تا سه برابری اجاره بهای واحد‌های مسکونی در این شهرستان واکنش نشان داد و با اشاره به آنکه استمرار این معضل مشکلات زیادی برای مردم و جوانان ایجاد کرده است، توجه بیشتر مسوولان ذیربط به ریشه یابی و رفع این معضل را خواستار شد.

وی افزود: گرانی زمین و مسکن به هیچ عنوان شرعی و قانونی نیست و دادستان و شورای تامین شهرستان گناباد باید به فوریت به این مساله رسیدگی کنند.

دانشجو


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman