سهم خراسان رضوی از طرح نهضت مسکن چقدر است؟

سهم خراسان رضوی از طرح نهضت مسکن چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۴ | ۱۴۰۱/۰۹/۱۹

از سهم ۴۰۰ هزار واحد مسکن خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار ایجاد می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفری شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۹ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفری استان ایجاد و باقی آن هم در مشهد و شهرهای جدید گلبهار و بینالود ساخته می شود.
 
جواد خدایی افزود: هدف گذاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار، ۵۰ هزار واحد است که تاکنون زمین ۳۰ هزار واحد واگذار شده و کار ساخت آنها آغاز شده است.
 
وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مانند سبزوار، نیشابور و قوچان از طریق انبوه سازان و در قالب آپارتمان های چندطبقه ساخته می شود اما اجرای این طرح در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید به صورت ویلایی و تک واحدی است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز افزود: این استان ۹۶ شهر بزرگ و کوچک دارد که مشکلات مربوط به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۷۰ شهر حل شده است و از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکن مورد نظر تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهادهای مختلف، تامین زمین ۱۰۰ هزار واحد در بخش روستایی و ۷۰ هزار واحد از محل خودمالکی و بازآفرینی انجام می شود.
 
عباس یوسف زاده با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۸۵ هزار نفر از شهرنشینان استان در این طرح ثبت نام کرده اند گفت: تعداد واحدهایی که تاکنون تامین زمین برای آنها در قالب طرح نهضت ملی مسکن قطعی شده، ۱۴۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد آغاز شده است.
 
او ادامه داد: شیوه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی به روش گروه ساخت به همت مردم و شیوه دیگر توسط انبوه سازان است که اکنون پیشرفت اجرایی آنها از مرحله پی کنی تا نازک کاری است به طوری که ساخت واحدها در شهرهای سبزوار، گناباد و فریمان به مرحله نازک کاری رسیده است.
 
قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم است که در آن دولت با تلفیق طرح «اقدام ملی مسکن» در طرح «نهضت ملی مسکن» و افزایش تسهیلات ساخت تا رقم ۴۵۰ میلیون تومان، قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال بسازد و بانک ها نیز موظفند سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان وام به این طرح اختصاص بدهند.

صدا و سیما


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman