رکود ملک در چیتگر

رکود ملک در چیتگر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۱ | ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

در بسیاری از نقاط کشور بازار ملک راکد است و خریداران قصد خرید ملک ندارند. خریداران منتظر کاهشی شدن قیمت مسکن هستند اما بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در حال تزریق سرمایه به بازار مسکن به خصوص بازار مسکن در چیتگر هستند.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از وبسایت ایران ملک ، رکود ملک یکی از مسائل چالشی در صنعت املاک و ساختمان در تمامی جهان است که با توجه به اتفاقات و سیاست های اخذ شده مختلف توسط دولتمردان و سیاسیون ایجاد می شود.


در حال حاضر در کشور ما اکثر مناطق شامل رکود بازار ملک هستند و خرید فروش در حوزه املاک به طرز چشمگیری کاهش یافته است.


یکی از این مناطق که بسیار حائز اهمیت است منطقه چیتگر تهران می باشد. منطقه چیتگر تهران با توجه به رشد چشمگیر و انفجاری که در صنعت ساختمان سازی داشت تبدیل به یک نقطه حساس و مهم برای تمامی صنوف صنعت ساختمان شده است و بسیاری از افراد شبانه روز در حال تحلیل و بررسی این منطقه به عنوان منطقه ای مهم در صنعت ساختمان سازی هستند .

 

در ادامه قصد داریم در ابتدا از دلایل اهمیت منطقه چیتگر و سپس  به بررسی رکود ملک در منطقه چیتگر بپردازیم.

 

رکود بازار مسکن

 

منطقه 22 چیتگر تهران :
 

منطقه 22 چیتگر پس از افتتاح و ساخت دریاچه مصنوعی خلیج فارس ( دریاچه چیتگر) به طور چشمگیری تبدیل به یکی از  مهم ترین مناطق تهران شد .


ساخت این دریاچه این منطقه را تبدیل به یکی از مهمترین مناطق تهران از نظر گردشگری و مسکونی کرد به طوری که بسیاری از سرمایه گذاران دوست داشتند در این منطقه سرمایه گذاری کنند .


علاوه بر آن و با توجه به استقبال سرمایه گذاران در این منطقه سازندگان و فعالان حوزه صنعت ساختمان نیز مشتاق شدند که در این منطقه اقدام به ساخت و ساز و توسعه منطقه کنند .


به طوری که در عرض چند سال مهمترین و بزرگترین پروژه های ایران و حتی خاور میانه همچون مرکز خرید بزرگ  ایران مال در این منطقه اجرا شد .


پروژه مرکز خرید ایران مال که بزرگترین مرکز خرید خاور میانه است توجه تمام دنیا را به منطقه چیتگر جلب کرد . زیرا این مرکز خرید با مرکز امریکن مال آمریکا مقایسه می شود و با هم رقابت تنگاتنگی دارند.


پس از این تحولات در منطقه 22 چیتگر بدون آنکه رکود در منطقه چیتگر وجود داشته باشد افراد به سرعت به دنبال سرمایه گذاری و یا پیش خرید ملک در منطقه 22 چیتگر بودند .

 

رکود در بازار ملک :


رکود بازار مسکن امری است که به صورت دوره ای هر چند وقت یکبار در کشور ما اتفاق میفتد.


بنا به دلایل خاص در مقطع های زمانی بزرگ یا کوچک در ایران شاهد رکود ملک هستیم . این اتفاق باعث راکد شدن بازار مسکن و عدم خرید و فروش ملک می شود. در این مقطع زمانی خریداران دیگر به فکر خرید نیستند و فروشندگان طالب فروش هستند تا بتوانند سرمایه خود را به پول تبدیل کنند .


زمانی که بازار ملک راکد شود اکثر قیمت ها ثابت و گاها کاهشی می شود زیرا اکثر خریداران منتظر کاهش قیمت هستند تا بتوانند ملک مورد نظر خود را با قیمت پایین تر خریداری کنند .


اما در این میان بسیاری از سازندگان که نیاز به تبدیل سرمایه خود به پول دارند طالب فروش ملک خود هستند و این موضوع که خریداری در بازار نیست آن ها را آزار می دهد. 

 

بازار مسکن در چیتگر در حال رکود است


بهترین اقدام در زمان رکود ملک چیست؟


بسیاری از متخصصان و صاحب نظران در حوزه سرمایه گذاری در زمینه مسکن، بر خلاف نظر اکثریت معتقدند باید از این فرصت استفاده کرد و اقدام به خرید ملک کرد.


در هنگام رکود بازار مسکن اکثر خریداران امید به کاهش قیمت مسکن دارند و این در حالی است که تجربه نشان داده که پس از هر رکود در بازار قیمت ها افزایشی شده است .


متاسفانه در کشور ما این فرهنگ وارونه جا افتاده است که در زمانی که قیمت ثابت و یا کاهشی است اکثر افراد دست به خرید نمی زنند و دقیقا زمانی که بازار شروع به افزایش قیمت می کند موجی از خریداران شروع به خرید و سرمایه گذاری می کنند.

 

رکود ملک در منطقه 22 چیتگر تهران:

 

راکد بودن بازار ملک به تمامی مناطق از جمله منطقه 22 چیتگر تهران نیز سرایت کرد است .


این منطقه که همیشه در حال رشد بوده و دائما در توجه سرمایه گذاران و سازندگان مسکن بوده در این ایام راکد شدن بازار را به خود می بیند .


رکود بازار ملک در منطقه چیتگر بسیاری از سرمایه گذاران خرد را از بازار به دور کرده و قابلیت ریسک را از آن ها گرفته است.


اما در پس بازار بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ این منطقه در حال خرید و تزریق سرمایه دراین منطقه هستند. برای مثال شهرک مروارید شهر چیتگر در این ایام که شامل پروژه های بزرگی از جمله پروژه پالادیوم چیتگر ، پروژه زاگرس چیتگر و ..... است بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد در حال پیش خرید ملک در این پروژه ها هستند.

 

رکود ملک کی از بین می رود؟


اینکه راکد بودن بازار مسکن در منطقه چه زمانی از بین می رود مشخص نیست و همانطور که گفته شد بستگی به موارد زیادی دارد اما چیزی که قابل پیش بینی است این است که این رکود نهایتا تا انتهای سال دوام می آورد و پس از عید این رکود شکسته می شود و پس از آن شاهد افزایش قیمت بازار مسکن خواهیم بود. بسیاری از مشاوران املاک در این دوره سعی در فروش ملک دارند اما از آنجا که بسیاری از خریداران منتظر کاهشی شدن قیمت مسکن هستند در این بازه زمانی اقدام به خرید ملک نمی کنند .

 

منبع : ایران ملک

 


نظرات کاربران
محمد 1402/09/08
ممنونم بابت مقاله عالیتون
عباس 1402/09/04
به نظرم من جز پروژه های با اهمیت به حساب میاد
حسین 1402/08/15
به نظر من بحث رکود ملک از جهتی باید منطقی باشه به 3 دلیل : دلیل اول اختلاف زیاد توان خرید با ارزش ملک دلیل دوم تعدد واحد های خالی و ساختمان های ساخته شده و دلیل سوم کاهش جمعیت حال با این سه دلیل منطقی نسبت عرضه و تقاضا برابر نبوده و در نتیجه رکود در پیش بوده و هست اگر هم از رکود خارج شود حباب است و کاذب از جهتی خاص پروژه های چیتگر به دلیل تبلیغات و موقعیت مکانی مناسب هنوز خواهان دارد نسبت به .
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman