یک استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

ساختمان تبلور فیزیکی اندیشه سازندگان است

ساختمان تبلور فیزیکی اندیشه سازندگان است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۲ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

یک استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران عنوان کرد: اگر سخت افزاری نگاه کنیم، داستان متفاوت می شود؛ همانطور که روحیات انسان ها متفاوت است، آنچه که ساختمان ها روایت می کنند به بطن آنها و اندیشه سازندگان بر می گردد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، محمدرضا نظری استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مشاور و مدیر ارشد در حوزه کسب و کار در پنل "بنای برتر، محتوا" با اشاره به روایت داستان ساختمان اظهار داشت: حقیقت همراه با احساس، داستان را به وجود می آورد و برای ماندگاری باید به قصه نزدیک شد، به همین سبب اخبار ماندگار نیست.

وی ادامه داد: در هر سمت و مسئولیتی اگر قرار بر ماندگاری پیام، اقدام و برند باشد باید قصه ای را روایت کند، در کشورهای دنیا و به ویژه ایران بزرگترین تصمیم اقتصادی ۹۴ درصد جامعه، خرید و فروش ملک است، از اینرو در صنعت ساختمان داستان و روایتگری اهمیت مضاعفی دارد.

مشاور و مدیر ارشد حوزه کسب و کار عنوان کرد: اگر سخت افزاری نگاه کنیم، داستان متفاوت می شود؛ همانطور که روحیات انسان ها متفاوت است، آنچه که ساختمان ها روایت می کنند به بطن آنها و اندیشه سازندگان بر می گردد.

نظری سپس گفت: نوع نگاه در ارتباط با اشیا اهمیت دارد، از اینرو ساختمان صرفا پناهگاه نیست بلکه ساختمان جایی است که قرار است تلاطم های زندگی را بگیرد، ذخیره انرژی و غیره باشد که سازندگان باید عمق نگاه در این زمینه را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: ارزش، ویژگی های پذیرفته شده بین ذی نفعان است، از اینرو در مورد ساختمان باید اجزا در مورد ارزش های مشترک به تفاهم برسند؛ چراکه ساختمان تبلور فیزیکی اندیشه سازندگان است.

مشاور و مدیر ارشد حوزه کسب و کار در مورد نوع روایتگری هر پروژه گفت: برای برآورد نتیجه توصیه می کنیم به چند پرسش دهند اینکه من چرا هستم و اگر نباشم چه می شود؛ اگر پاسخ به این پرسش ها در حوزه صنعت ساختمان بر مبنای رویکرد تجاری باشد هر چند بد نیست، اما منجر به ماندگاری نمی شود.

نظری خاطرنشان کرد: اگر پاسخ به سوال دوم این پاشد که من هستم تا اتفاقی رقم بخورد، در حوزه ساختمان به سه قسمت قبل، حین و بعد اقدام تقسیم می شود و آنچه یک برند را ماندگار می کند توجه و دقت نظر در همه این مراحل است.

وی در مورد نمونه داستان یک پروژه گفت: عظیم ترین پروژه داستان محور بازار بزرگ ایران مال است که راوی داستان های مختلف است و برای ۱۰ دهک اقتصادی کشور تعریف شده است.


برچسب ها:

صنعت ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman