دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران:

نگاه یکپارچه‌ در صنعت ساختمان ضروری است

نگاه یکپارچه‌ در صنعت ساختمان ضروری است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۰ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اهمیت شبکه سازی گفت: اگر می خواهیم اعتلا و رشد در صنعت ساختمان داشته باشیم باید نگاه جزئی نگری و جزیره ای کنار برود و همه رشته ها در کنار هم قرار بگیرند و تعامل افزایش شود.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، امیدرضا ریاحی عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنل "بنای برتر، مارکتینگ از دریچه آموزش" با اشاره به اهمیت تاسیسات از دریچه نظام مهندسی اظهار داشت: هرچند طراحی معماری و سازه ای پروژه، کار را پیش می برد، ولی از لحاظ عملکردی تاسیسات قلب ساختمان محسوب می شود که آسایش ساکنین را به همراه می آورد.

وی افزود: بهره بردار کمتر با مباحث سازه ای مواجه می شود، اما تاسیسات عملکرد مداوم دارد و در نظام مهندسی در حوزه رشته های هفت گانه، نگاه یکپارچه داریم و علاوه بر آموزش دوره های تعریف شده، دوره های اختیاری و سمینارهای مختلف طراحی شده است.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد: آموزش بزرگترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی درست داشته باشند و به ناظرین هم کمک کند تا آسایش در ساختمان ایجاد شود‌.

ریاحی سپس با اشاره به اهمیت شبکه سازی گفت: اگر می خواهیم اعتلا و رشد در صنعت ساختمان داشته باشیم باید نگاه جزئی نگری و جزیره ای کنار برود و همه رشته ها در کنار هم قرار بگیرند و تعامل افزایش شود.

وی تاکید کرد: ساختمان یک چرخه است و تولیدکننده وقتی محصولی ارائه می دهد در طراحی محصول علاوه بر نیازسنجی باید ارتباط موثر با مجموعه برقرار کند و نباید فرصت های تأثیرگذاری را دست کم بگیریم.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدکننده باید به تمام عناصر توجه داشته و نگاه یکپارچه باشد، همچنین نیازها سنجیده شود و آموزش متناسب با زنجیره و چرخه صورت بگیرد؛ چراکه آموزش اعتماد ایجاد می کند.

ریاحی در مورد همگام سازی آموزش با تکنولوزی روز، تصریح کرد: یک سری اسناد بالادستی داریم، منتها آنچه می تواند آموزش را به تحرک وادارد آموزش از دل صنعت است و در این زمینه انجمن ها و تشکل ها بایستی در تولید محتواهای آموزشی و تهیه دستورالعمل ها و راهنماها همراه شوند و نمی توان از نهادهای بالادستی انتظار داشت.

وی عنوان کرد: مقررات ملی باید جامع باشد، اما انجمن ها باید در تهیه دستورالعمل های کمک کنند و نگاه ها در چرخه حیات ساختمان از ایده تا طراحی و اجرا و چرخه عمر محصول باید ترکیب شود و همه اجزای دخیل وارد این شبکه شوند، یکپارچگی ایجاد شود تا ظرفیت به وجود بیاید.


برچسب ها:

صنعت ساختمان ،تاسیسات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman