عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نباید آسیب های مسکن مهر تکرار شود

نباید آسیب های مسکن مهر تکرار شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۹ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی توافقات برای شروع ثبت نام و واگذاری زمین در قالب تعاونی ها برای متقاضیان در کرمان و شهرهای کرمان انجام گرفته است اما این بار نباید آسیب های مسکن مهر تکرار شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا پورابراهیمی در چهاردهمین جشنواره تعاونی های برتر با اشاره به اینکه تعاونی های استان کرمان از جایگاه مطلوبی در عرصه کشور بهره مند هستند افزود: طی سال گذشته در ارزیابی ها تعاونی های استان کرمان رتبه نخست به خود اختصاص دادند.

وی بیان اینکه شرایط خاص کشور و وضعیت امروز نیازمند افزایش استفاده از بنگاه‌های اقتصادی است گفت: تعاونی ها نوعی از انواع مشارکت اقتصادی هستند که به دلایل خاص در کشور از جایگاه خاصی برخوردار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات انجام شده نشان از کارکرد خوب تعاونی ها در سطح استان کرمان در عرصه اقتصادی است تصریح کرد: در حوزه تعاونی های مسکن نیز اقداماتی مطلوبی انجام شده اما با آسیب‌هایی هم خواسته با ناخواسته مواجه شده که باید برطرف شود.

پورابراهیمی گفت: در بخش مسکن چند ساله واگذاری های مسکن متوقف شده که با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی فضای جدیدی ایجاد شد و با توجه به اینکه طی ۶ سال در استان کرمان واگذاری زمین صورت نگرفته؛ توافقاتی در این زمنیه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه توافقات برای ثبت نام و واگذاری زمین در قالب تعاونی ها برای متقاضیان در کرمان و شهرهای کرمان انجام گرفته است تصریح کرد: باتوجه به همه مزیت های باید آسیب شناسی شود تا مشکلاتی از قبیل تعاونی های مسکن مهر به وجود نیاید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی ها منشأ خلق ثروت هستند خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره تعاونی ها باید افراد متخصصی انتخاب شوند تا برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنند.

پنج هزار تعاونی برتر در سطح استان کرمان وجود دارد

رئیس اتاق تعاون استان کرمان با گرامیداشت هفته دولت گفت: از پتاسنیل تعاونی ها به درستی استفاده نشده است و جوانان با سرمایه خرد خود در کنار هم می توانند از این ظرفیت اقتصادی استفاده کنند.

علی اکبر مشرفی از وجود پنجهزار تعاونی فعال در استان کرمان خبر داد و افزود: در سالجاری ۲۵ هزار ساعت آموزش در امور حقوقی، حرفه ای و مدیریتی برای اعضای تعاونی های برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ مورد در هیئت های رفع احتلاف تامین اجتماعی دفاع شده و ۶۵ مورد داوری برای حل و فصل مشکلات انجام شده است تصریح کرد: تعاونی های می توانند عدالت اجتماعی را در حوزه کسب و کارها ایجاد کنند.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،مهر ،ساخت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman