7 راه برای ساخت بهتر ساختمان های بتنی

7 راه برای ساخت بهتر ساختمان های بتنی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۸ | ۱۴۰۱/۰۳/۱۹

همه ما شاهد حادثه تلخ شبیه متروپل آبادان بوده ایم و برای بهتر ساخته شدن ساختمان های بتنی و چند طبقه باید روز به روز منسجم تر عمل کنیم.

به گزارش اخبار ساختمان، همه ما شاهد حادثه تلخ شبیه متروپول آبادان بوده‌ایم و برای بهتر ساخته شدن ساختمان‌های بتنی و چند طبقه باید روز به روز منسجم‌تر عمل کنیم. فقط به یکی از بزرگترین بلایای ساخت و ساز در تاریخ نگاه کنید. تنها ضعف‌های مدیریتی مطرح نبود و عوامل مختلفی همچون تهیه محصولات شیمیایی ساختمان نامرغوب نیز اثرگذار بوده است. در این مطلب چند راه ساده برای بهبود روند ساخت ساختمان‌های بتنی مطرح شده است.

 

1.برنامه ریزی خود را بهبود بخشید

بسیاری از خطاهای کارایی ساخت و ساز در مرحله برنامه ریزی انجام می‌شود. اگر برنامه خود را در مورد اینکه دقیقا چند متر مکعب بتن برای یک پروژه نیاز دارید انجام نداده‌اید و سپس در نیمه راه متوجه می‌شوید که اگر قرار است طبق برنامه پیش بروید تا فردا دو برابر بیشتر نیاز دارید، قطعا با مشکل مواجه می‌شوید. در مورد استفاده روان کننده بتن، خرید روان کننده بتن و سایر محصولات شیمیایی ساختمان همین امر صدق می‌کند.

 

شما باید قبل از شروع پروژه زمانی را برای کشف افراد، فرآیندها، اطلاعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز قبل از شروع کار اختصاص دهید. این روش بهترین راه برای جلوگیری از تاخیر و افزایش هزینه است.

 

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM)

 

2.نرم افزار مدیریت ساخت و ساز خوب را انتخاب کنید

قرن بیست و یکم است، به این معنی که ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند کار خود را انجام دهید که چندی پیش به آن‌ها دسترسی نداشتید. نرم‌افزار مدیریت ساخت و ساز خوب می‌تواند شما را سازماندهی کرده و از درهم ریختگی کاغذبازی روی میزتان رها کند و به شما این امکان را می‌دهد که بر روی ساخت و سازهای واقعی تمرکز کنید.

 

3.استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) را شروع کنید

 

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) صنعت ساخت و ساز را فرا گرفته است. این موضوع به فرآیند ایجاد نمایش‌های دیجیتالی ساختمان‌هایی اشاره دارد که هنوز شروع به ریختن گروت سیمانی نکرده‌اید. این خلاقیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که قبل از شروع به خرج کردن یک ساختمان را تجسم کنید و به برنامه‌ای متعهد شوید که ممکن است در نهایت غیر واقعی باشد.

 

4.به کارمندان خود گوش دهید

کارگران شما چشم و گوش شما در میدان هستند. اگر مشکلی پیش می‌رود یا می‌تواند بهتر شود، آن‌ها قبل از انجام شما می‌دانند. کارگران باتجربه می‌توانند به شما کمک کنند حفره‌هایی را در برنامه خود قبل از شروع پیدا کنید. آن‌ها را در مراحل اولیه برنامه ریزی مشارکت دهید تا مشکلات احتمالی را شناسایی کنند و سپس به صورت روزانه در طول پروژه در تماس باشید.

 

5. بر روی آموزش سرمایه گذاری کنید

آموزش برای بالا بردن بهره وری بسیار مهم است، به ویژه برای ناظران ساخت و ساز که به اصول و تکنیک‌های مدیریت صحیح نیاز دارند تا پروژه‌ها را به خوبی اجرا کنند. با کمک به کارکنان خود در تسلط بر مهارت‌های حیاتی، فورا مزایایی را از نظر کارایی در پروژه خود خواهید دید. به عنوان مثال، یک سرپرست می‌تواند از مهارت‌های جدید خود برای راهنمایی کارگران به روشی کارآمدتر در نحوه استفاده از ملات ترمیمی بتن کمک بگیرد که شما را قادر می‌سازد کار را زودتر انجام دهید و به مرحله بعدی بروید.

 

6. ارتباطات خود را بهبود بخشید

 

بهبود ارتباطات در ساخت پروژه

 

اگر با تیم خود ارتباط برقرار نمی‌کنید، این یک مشکل برای ضررهای بزرگ در کارایی است. شما باید خود را در دسترس کارکنان خود قرار دهید تا بدانند با هر مشکلی که پیش آمد می‌توانند به شما مراجعه کنند. آن‌ها همچنین باید بشنوند که انتظارات شما تا چه حدی است که می‌خواهید در هفته یا ماه آینده به دست آورید.

 

ملاقات با سرپرستان پروژه خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید تا انتظارات خود را در آن روز برآورده کنید و بازخورد آن‌ها را در مورد آنچه فکر می‌کنند می‌توانند انجام دهند و مشکلات احتمالی وجود دارد دریافت کنید.

 

7. اندازه گیری های عملکرد را تعیین کنید

اندازه‌گیری عملکرد یک ابزار انگیزشی عالی برای کارگران شما است، به‌ویژه زمانی که پاداش‌هایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. اندازه گیری عملکرد واضحی را تنظیم کنید و برای هر یک از آن‌ها پاداش مالی کوچکی را در نظر بگیرید. همچنین به ارتباط شما با تیم کمک می‌کند و آن را از نظر بهبود کارایی بسیار مؤثرتر می‌کند. معیارهای عملکردی مختلفی وجود دارد که می‌توانید تعیین کنید، از جمله: حضور به موقع در محل کار، کمک به همکاران و مشتریان، تکمیل کار به موقع، ابتکار عمل برای حل مشکلات و کیفیت کلی کار.


برچسب ها:

سیمان ،بتن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman