انجام 6800 مورد آزمایش تخصصی در پروژه سد شفارود

انجام 6800 مورد آزمایش تخصصی در پروژه سد شفارود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۳ | ۱۴۰۱/۰۳/۱۶

طی سال گذشته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد بیش از شش هزار و 800 مورد آزمایش فنی و تخصصی منطبق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی در پروژه سد شفا رود به ثبت برساند.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کرم مرادی مدیر اجرایی آزمایشگاه پروژه سد شفا رود در استان گیلان گفت: این آزمایشگاه با بهره مندی از هفت نیروی متخصص فنی و با استفاده از تجهیزات خاص، بروز و استاندارد توانسته بیش از 6 هزار و 800 مورد آزمایش فنی و تخصصی را به ثبت برساند و در ارتقاء کیفی این پروژه ملی با کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نقش آفرینی ویژه ای داشته است.

 

مرادی با اشاره به آزمایش های کنترل کیفی انجام شده توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: طی سال گذشته در پروژه سد غلطکی شفا رود انجام دو هزار و 40 مورد آزمایش غیرمخرب، دو هزار و 500 مورد آزمایش بتن غلطکی ((RCC ، یک هزار و 150 مورد آزمایش بتن معمولی، 450 مورد آزمایش دانه بندی برروی مصالح سنگی و 690 مورد آزمایش تخصصی (سیمان، دوغاب، افزودنی هابی بتن، عمق نفوذ آب، واتراستاپ، آب، شیمیایی و فیزیکی مصالح سنگی و...) انجام شده است.

 

وی ادامه داد: در این پروژه آزمایشگاه مستقر با استفاده از تجهیزات استاندارد و مدرن نسبت به انجام آزمایش هایی از جمله انجام تست دانسیته توسط دانسیته سنج هسته ای در بدنه سد و کرگیری از شاتکریت اجرا شده در زون لغزشی سد، از جمله اقدامات آزمایشگاه مستقر در سد شفا رود طی سال گذشته بوده است.

 

گفتنی است سد مخزنی شفارود از نوع بتن غلطکی با ارتفاع 101 متر از پی بر روی رودخانه شفارود و در 6 کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و با فاصله 65 کیلومتری از رشت (مرکز استان گیلان ) در حال احداث است.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman