سرویس کولرگازی چه زمانی باید انجام شود؟

سرویس کولرگازی چه زمانی باید انجام شود؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۲ | ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

سرویس کولر گازی یکی از مواردی است که باید جدی گرفته شود چراکه سرویس کولر گازی به صورت دوره ای باعث خواهد شد که دستگاه شما سالم و بدون نقص باقی بماند و طول عمر آن زیاد شود.

به گزارش اخبار ساختمان، سرویس کولرهای گازی و تعمیر مقدماتی آن ها موردی است که باید به صورت مستمر انجام گیرد. معمولاً انجام سرویس کولرهای گازی در شروع فصل های گرم سال صورت می پذیرد. عملی که اگر به شکل صحیحی انجام شود، باعث بهبود عملکرد دستگاه شده، عمر آن را نیز افزایش می دهد.

 

سرویس کولرهای گازی و تعمیرات ابتدایی آن کاری است که به صورت خانگی نیز می توانید خودتان آن را انجام دهید. اما اگر کولرهای گازی یا اسپلیت دچار مشکل شده باشد، نیاز به شارژ مجدد گاز داشته یا قطعه ای از دستگاه آسیب دیده باشد، در این صورت لازم است به سراغ تعمیرکارهای مجاز بروید و از آن ها کمک بخواهید.

 

در مطالب قبلی در مورد آموزش سرویس و تعمیر کولر آبی توضیحاتی ارائه کردیم، اما با توجه به افزایش استفاده از کولرهای گازی نیاز است تا اطالاعاتی در مورد جزئیات سرویس کولر گازی بدانید بنابراین در این مقاله قصد داریم دربارۀ چگونگی سرویس کولرهای گازی صحبت کنیم و قدم به قدم با مراحل راه اندازی مجدد و شارژ گاز کولرهای گازی پیش برویم.

 

آشنایی با کولرهای گازی

 

کولرهای گازی یا اسپلیت ها از جمله دستگاه های سرمایشی هستند که بیشتر در منازل، مناطق مسکونی، آپارتمان ها و … به کار گرفته می شوند. این دستگاه ها در دو شکل یک تکه و دو تکه طراحی می شوند. اما در تمامی این دستگاه ها از سیکل تبرید تراکمی برای سرمایش محیط استفاده شده است.

 

کولرهای گازی پنجره ای و پرتال از جمله کولرهای گازی یک تکه هستند. به این معنا که تمامی قطعات دستگاه از جمله کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط، فن های دستگاه و اواپراتور فقط در یک یونیت قرار می گیرند.

 

کولرهای گازی دو تکه در دو یونیت داخلی و خارجی طراحی می گردند. به این شکل که کمپرسور و کندانسور دستگاه در محیط بیرون نصب می شود و سپس به کمک خط لولۀ مسی یا آلومینیومی به یونیت داخلی مرتبط می شود. دستگاه های اسپلیت و داکت اسپلیت ها از جمله مهم ترین کولرهای گازی دو تکه هستند.

 

علت اهمیت سرویس کولر گازی چیست؟

 

چرا سرویس کولر گازی مهم است؟

 

کولرهای گازی و سیستم های سرمایشی عمر زیادی ندارند اما این موضوع به این معنا نیست که شما نتوانید تا آخر عمر از این دستگاه برای همیشه استفاده کنید در واقع شما با سرویس های کولر گازی از خراب شدن کولر جلوگیری می کنید.

همچنین وقتی سیستم مشکلی نداشته باشد مسلماً از امکانات دستگاه تا چندین سال می توانید استفاده کنید.

پس با این حال باید گفت با سرویس کولر گازی شما عمر دستگاه را بیشتر می کنید با این کار از خسارت های احتمالی که ممکن است به کولر گازی وارد شود نیز جلوگیری کرده اید.

 

اما متاسفانه سرویس کولر گازی در ایران برای مشتریان اهمیت چندانی ندارد و حاضر نیستند برای اینکه کولر گازی در آینده خسارتی نبیند و عمر زیادی داشته باشد، هزینه ای کنند. لازم است که هر خریدار بعد از اینکه کولر گازی را خریداری کرد نسبت به سرویس کولر گازی برنامه ریزی داشته باشد.

دستگاه باید در دوره های منظم و خاص سرویس دهی شود پس اگر سالی به سالی یکبار بخواهید سرویس کولر گازی را انجام دهید دستگاه به مشکل بر می‌خورد.

 

برای اینکه از سلامت دستگاه مطمئن شوید باید هر شش ماه یکبار کولر گازی خود را سرویس دهی کنید. اما سرویس اختصاصی کولر گازی را هر شخصی نمی تواند انجام دهد و برای این کار لازم است حتماً از یک تیم متخصص کمک بگیرید.

 

سرویس کولر گازی

 

مراحل سرویس کولر های گازی

 

نصب و راه اندازی کولرهای گازی در مرحلۀ اول، کاری است که باید زیر نظر تعمیرکاران مجاز انجام شود. نصب غیر صحیح یونیت های کولرهای گازی، می تواند به صورت مسقتیم روی عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این مورد، پس از نصب اولیه، در آغاز شروع فصل گرما و به صورت سالیانه لازم است سرویس کولرهای گازی را انجام دهید.

 

پیگیری سرویس کولرهای گازی کاری است که می توانید خودتان نیز از پس آن بربیایید. اما اگر جزئی از دستگاه دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، ضروری است که با یک تعمیرکار مجاز تماس حاصل کنید. در ادامه به صورت قدم به قدم مراحل سرویس و تعمیر کولر های گازی را شرح خواهیم داد:

 

قدم اول: پاک سازی فیلترهای دستگاه

 

نخستین قدم در سرویس کولرهای گازی، پاک سازی فیلترهای دستگاه است. فرقی نمی کند که از چه نوع دستگاهی استفاده کنید، در تمامی کولرهای گازی فیلتر دستگاه در پشت محفظۀ خروج هوا نصب می شود.

 

برای دسترسی پیدا کردن به فیلتر لازم است در ابتدا جریان برق کولر را قطع کنید. برای اینکار می توانید از قطع کردن فیوزهای ساختمان کمک بگیرید. سپس پیچ های پنل جلوی کولر گازی را باز کنید. (ممکن است پنل کولر گازی شما دارای پیچ نباشد و با ضامن در جای خود نصب شده باشد.)

 

در مرحلۀ بعد، نوبت به آزاد کردن فیلتر می رسد. معمولاً فیلترها دارای یک قاب نگهدارنده و محافظ هستند. با کمی بررسی می توانید متوجه نحوۀ جداسازی قاب بشوید. پس از این کار فیلتر را به آرامی بیرون بیاورید. مراقب پاره شدن فیلتر یا شکستن قاب آن باشید.

 

برای تمیز کردن فیلتر بهتر است از یک برس کوچک یا مسواک های بلااستفادۀ خود استفاده کنید. فیلتر را زیر شیر آب بگیرید و با جریان آرام آب ذرات گرد و غبار را از روی فیلتر پاک کنید. کثیف بودن فیلتر می تواند جلوی جریان هوا را بگیرد و اجازۀ خروج به آن را ندهد. معمولاً در دفترچه راهنمای کولر گازی مشخص شده است که بهترین دورۀ زمانی برای شستن فیلتر چه زمانی است. در حالت کلی بهتر است این کار را هر یک ماه یک بار انجام دهید.

 

برای پاک کردن ذرات گرد و غبار از روی فیلتر از مواد شوینده مثل وایتکس یا آب ژاول استفاده نکنید. یا اینکه از محلول های رقیق شده کمک بگیرید. پس از شستن فیلتر لازم است آن را در جریان آزاد هوا قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. اگر فیلتر دستگاه دچار آسیب شده، بهتر این است که با فیلتر تازه ای جایگزین شود.

 

قدم دوم: پاک سازی کویل های حرارتی اواپراتور

 

پس از اینکه فیلتر دستگاه را بیرون آورده و پنل جلویی کولر را جدا کردید، می توانید کویل های حرارتی اواپراتور را نیز ملاحظه کنید. جریان هوا در تماس با این خط لولۀ مارپیچی است که خنک می شود. پس هر عاملی که جلوی این انتقال حرارت را بگیرد، می تواند روی عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارد. به همین خاطر لازم است به صورت سالیانه کویل های حرارتی را با دقت تمیز کنید.

 

برای این کار می توانید از برس های کوچک یا همان مسواک ها شخصی کمک بگیرید. اگر سطح لوله های اواپراتور فقط توسط ذرات گرد و غبار آلوده شده باشد، به کمک همان برس کشی کارتان راه خواهد افتاد. اما اگر از کولر در مکانی استفاده می کنید که ذرات چربی و … هم وارد فضای کولر شده و روی سطوح کویل حرارتی نشسته است، برای پاک سازی آن ها می توانید از محلول های چربی زدا استفاده کنید.

 

برای مثال می توانید به سراغ کف های گاز پاک کن خانگی بروید. کف گاز پاک کن را روی سطوح کویل اسپری کنید و اجازه دهید نیم ساعت تا یک ساعت روی آن بماند. سپس به کمک یک آب پاش و یک برس کوچک مجدداً برای پاک کردن لوله های اواپراتور اقدام کنید.

 

راه حل دیگری که به کمک آن می توانید این کویل ها را پاک کنید، استفاده از بخار شورهای موجود در بازار است. اگر دستگاه بخار شور در منزل خود دارید، مقداری گاز پاک کن را روی سطوح کویل اسپری کنید و سپس به کمک بخار شور، عمل شویندگی کویل را به اتمام برسانید.

 

قدم سوم: تمیز کردن سنسور کولرهای گازی

 

تنظیم دمای اتاق در کولرهای گازی دیجیتال به کمک سنسورهای نصب شده در دهانۀ خروج هوا صورت می گیرد. پس تمیز نبودن سنسور تنظیم دما نیز می تواند روی عملکرد نامناسب دستگاه کولر گازی شما تأثیر منفی داشته باشد. سنسور کولر قطعه ای است که زیر پنل جلوی دستگاه قرار دارد و کاملاً قابل تشخیص است. برای پاک کردن سنسور می توانید از همان مسواک و کمی گاز پاک کن کمک بگیرید.

 

قدم چهارم: بررسی یونیت خارجی یا بخش پشتی کولر گازی

 

پس از اینکه سرویس بخش جلویی کولرهای گازی در کولرهای یک تکه یا یونیت داخلی در کولرهای دو تکه انجام شد، نوبت به سرویس بخش پشتی یا یونیت خارجی کولر می رسد. یعنی بخشی که کمپرسور دستگاه و کندانسور آن قرار دارد.

 

مراحل سرویس کندانسور و کمپرسور ممکن است کمی مشکل تر از بخش اواپراتور و فیلتر باشد. به همین خاطر اگر می بینید که توانایی آن را ندارید، پیش از اینکه به سراغ این چالش بروید، از این کار دست بکشید و مراحل سرویس این قطعات را به تعمیرکاران مجاز بسپرید. ولی اگر خودتان از پس کار بر می آیید، لازم است به مانند قبل مرحله به مرحله پیش بروید.

 

تمیزکاری کویل های حرارتی کندانسور، چک کردن میزان روغن کمپرسور و سلامت آن و روغن کاری فن دستگاه از کارهایی است که در زمان سرویس کولرهای گازی باید انجام دهید. تمیزکاری لوله های کندانسور به مانند تمیزکاری لوله های اواپراتور خواهد بود. اما برای پیگیری دو مرحلۀ دیگر سرویس توضیحات مختصری را ارائه داده ایم.

 

قدم پنجم: روغن کاری فن و دیگلر قطعات کولرهای گازی

 

دستگاه های مکانیکی به خاطر فعالیت مستمر به مرور زمان دچار فرسایش می شوند. برای کاهش میزان اصطکاک بین قطعات دستگاه، معمولاً از روغن کاری استفاده می شود. معمولاً برای روغن کاری فن کولرهای گازی و قطعات دیگر آن روغن مناسبی تعریف می شود.

 

اطلاعات لازم دربارۀ کیفیت و نوع این روغن را می توانید از داخل دفترچۀ راهنما پیدا کنید. فن کولر گازی در یونیت های یک تکه، در پشت قاب اصلی قرار دارد. اما برای دسترسی به فن در کولرهای دو تکه باید به سراغ یونیت خارجی دستگاه بروید. عمل روغن کاری باعث می شود عملکرد دستگاه و طول عمر آن بیشتر شود.

 

قدم ششم: سرویس کمپرسور دستگاه

 

کمپرسور به مانند قلب کولرهای گازی است. هر گونه سروصدای اضافی در کمپرسور، کاهش سطح روغن یا پایین آمدن کیفیت آن می تواند باعث صدمه دیدن کمپرسور دستگاه شده و کولر گازی شما را به طور کامل از کار بیاندازد.

 

برای چک کردن سطح روغن می توانید از دفترچۀ راهنمای دستگاه کمک بگیرید. معمولاً گیج مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده است. روغن کمپرسور باید روشن باشد، رسوب نداده باشد و دارای آلودگی نیز نباشد. اگر کولرتان نیاز به تعویض روغن کمپرسور داشته باشد، بهتر است به سراغ تعمیرکاران کولرهای گازی بروید.

 

قدم هفتم: راه اندازی کولر و چک کردن عملکرد آن

 

پس از اینکه تمامی مراحل بالا را پی گرفتید، می توانید کولرتان را راه اندازی کنید. در زمان راه اندازی نحوۀ عملکرد کولر را بررسی کنید. به سر و صداهای دستگاه توجه نمایید، میزان هوای خروجی از دستگاه را چک کنید. دمای هوای خروجی شده را اندازه گیری کنید و با دمای تنظیم شده مقایسه کنید. اگر فکر می کنید اشکالی در عملکرد بخشی از دستگاه وجود دارد، دستگاه را خاموش کرده، از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

 

زمان سرویس کولر گازی

 

شارژ گاز کولرهای گازی

 

در کولرهای گازی نیز مانند یخچال های خانگی از یک سیال مبرد استفاده شده است. گاز کولر ممکن است به خاطر نشتی لوله های کویل های حرارتی تخلیه شده و از میزان آن کاسته شود. همچنین در صورت استفاده چند ساله از کولر ممکن است میزان گاز کولر تحلیل برود. در این حالت باید برای شارژ کردن گاز کولر اقدام کنید.

 

برای این کار باید از تعمیرکاران مجاز یا نمایندگی سازندۀ دستگاه کمک بگیرید. نوع گاز کولر معمولاً در دفترچۀ راهنما مشخص شده است. کاهش میزان گاز کولر می تواند روی عملکرد آن تأثیر مستقیم بگذارد و باعث صدمه دیدن دیگر قطعات دستگاه شود.

 

اگر احساس می کنید کولر گازیتان عملکرد گذشته را ندارد یا احساس می کنید کمپرسور دستگاه سروصدای بیشتری تولید می کند، ممکن است به خاطر کاهش سطح گاز مبرد دستگاه باشد. همچنین ضربه خوردن خطوط لولۀ دستگاه می تواند باعث نشت گاز مبرد شود.

 

چه زمانی کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟

 

نشانه های زیادی وجود دارد تا متوجه شوید که زمان سرویس کولر گازی شما فرا رسیده است. یکی از متداول ترین علائم این است که واحدها به درستی (همانند گذشته) کار نکنند (سیستم سرمایش و یا گرمایش موثر نباشد) و یا جریان هوا مسدود باشد.

 

یکی دیگر از نشانه های رایج بوی ناخوشایند سیستم است. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید باید سریعا به فکر سرویس کولر اسپیلت خود باشید. تجربه نشان داده است معمولا سیستم های تهویه ای خراب می شوند که به صورت منظم سرویس نشده اند.

 

شاید شما هم کولر منزل یا اداره خود را روشن کرده اید و صداهای عجیب و غریبی شنیده اید! یا بدتر از آن اینکه دیگر هوا را خنک نمی کنند. این مشکل نشان دهنده این است که باید هر چه زودتر سرویس کولر گازی را انجام دهید.

 

سرویس کولر گازی

 

 

مشکلات رایج کولرهای گازی

 

چنانچه کولر گازی با مشکل مواجه شده باشد نباید خودتان دستگاه را دستکاری کنید چراکه ممکن است اوضاع را بدتر کنید. هر دستگاهی به مرور زمان ممکن است پس از مدتی فرسوده شده و عملکرد یا کارایی کولر گازی بدتر شود.

 

تعمیر و نگهداری به موقع از جمله تمیز کردن کولر گازی، تعویض قطعات یدکی دستگاه، پر کردن گاز و غیره با توجه به نیاز دستگاه ضرورت دارد. مشکلات فنی دستگاه توسط متخصصان برطرف می شود، در در زیر برخی از رایج ترین مشکلات دستگاه ذکر شده که متخصص می تواند آن را برطرف نماید:

 

 -  مشکل راه اندازی کولر گازی

 

چنانچه با مشکل راه اندازی مواجه هستید، کمبود منبع تغذیه، قطعی مدار قطع کننده می تواند دلیل اصلی آن باشد. در این چنین مواقعی باید مدار قطع کننده در حالت استراحت باشد یا فیوز سوخته و باید تعویض شود. مشکلات ترموستات، شکستگی یا شل شدن سیم کشی نیز می تواند از علل دیگر آن باشد.

 

-  کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند

 

یکی از بارزترین دلایلی که باعث می شود دستگاه شما خنک نکند، کمبود جریان هوای مورد نیاز است. ممکن است فیلتر هوا بر اثر کثیفی مسدود شده و جریان هوا را روی کویل های اواپراتور محدود کند و در این حالت می تواند اواپراتور یخ بزند و بر جریان هوا تاثیر بگذارد.

 

-  مشکلات منبع تغذیه

 

در مورد مشکلات منبع تغذیه پیشنهاد می شود کلید برق را مجددا چک کنید. اگر همچنان مشکل ادامه داشت باید تعمیرکار مجرب رگولاتور و سیم کشی داخلی را چک نماید.

 

-  صدای غیر عادی کولر گازی

 

چنانچه تسمه اتصال دهنده موتور لیز خورده باشد، کولر گازی صدای ناهنجاری می دهد. کولرهایی که تسمه آنها مشکل دارد باید تسمه جدید را جایگزین کرد. عملکرد نامناسب دستگاه مانند شلی قطعات، نشتی مبرد، شکستگی پایه های ایزوله و غیره نیز می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

 

-  خرابی ناگهانی کولر گازی

 

کانال های هوای کثیف می تواند یکی از دلایل خرابی غیر منتظره دستگاه باشد و جریان هوا را محدود کند. جریان هوای کم می تواند مجموعه ای از مسائل مانند پیچش اواپراتور جامد را به وجود آورد و در خاموش و روشن شدن دستگاه مشکل ایجاد کند.

 

-  مشکلات کویل های کولر گازی

 

یخ زدگی کویل های داخلی به دلیل کمبود مبرد است. سیم پیج یخ زده نشان می دهد که در جریان هوا مشکلی وجود داشته و این مشکل از هوای آلوده و انسداد کانال است. علل مختلف دیگری می تواند حلقه کندانسور کولر گازی را که برای خنک کردن هوا حیاتی است، مختل نماید.

 

هزینه سرویس کولر گازی چقدر است؟

 

هزینه سرویس کولر گازی متغیر است، بخصوص وقتی چندین برند و مدل دستگاه کولر گازی در بازار وجود دارد. در لیست زیر قیمت های حدودی مربوط به تعمیر و سرویس کولر گازی در سال جاری ارائه شده است.

 

هزینه سرویس کولر در بهار 1402
خدمات کارمزد (تومان)
هزینه سرویس کامل کولر گازی 500.000 الی 800.000
هزینه تعویض خازن کولر گازی 400.000 الی 800.000
هزینه شستشوی فیلترهای کولر گازی 300.000 الی 600.000
هزینه تعمیر کمپرسور 500.000 الی 1.000.000
هزینه شستشوی پنل های داخلی و خارجی 500.000 الی 600.000
هزینه تعویض سنسور یونیت داخلی 300.000 الی 600.000
شارژ گاز کولر 300.000 الی 2.500.000
قیمت رفع نشتی گاز و وکیوم کامل 500.000 الی 2.000.000
قیمت تعویض برد اسپلیت 300.000 الی 800.000

 

مزایای سرویس دوره ای کولر گازی چیست؟

 

کولر گازی یکی از وسایلی است که در فراهم کردن آسایش خاطر ساکنین نقش مهمی را ایفا می کند. هر وسیله ای ممکن است بعد از مدتی استفاده مداوم دچار مشکلاتی شود، بنابراین بهتر است با سرویس های به موقع از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرده و عملکرد دستگاه را بهبود ببخشیم. مزایای سرویس دوره ای کولر گازی شامل موارد زیر می شود.

 

*  از بین رفتن بوی نامطبوع کولر گازی

 

برخی مواقع ممکن است هنگامی که کولر گازی را روشن می کنید بوی نامطبوعی از آن خارج شود که باعث آزرده خاطر شدن شما شود. در چنین شرایطی لازم است به کمک یک سرویسکار دستگاه را بررسی کرده و فیلترهای هوای موجود در آن را تمیز کنید. گاهی اوقات ممکن است علت این بوی نامطبوع از کندانسور باشد که در این صورت کندانسور را از سیستم جدا و تمیز می شود.

 

*  صرفه جویی در مصرف برق

 

در حالت طبیعی کولرهای گازی از جمله وسایلی هستند که مصرف برق در آنها بسیار بالا است، به همین خاطر است که همیشه توصیه می شود هنگام خرید این سیستم های سرمایشی حتما مدلی را خریداری کنید که دارای برچسب استاندارد مصرف انرژی هستند.

 

هنگامی که در این دستگاه های مشکلی وجود داشته باشد؛ مصرف انرژی الکتریکی در آنها چند برابر می شود. بنابراین بهتر است با سرویس به موقع دستگاه هم در مصرف برق صرفه جویی کنیم و هم باعث کاهش هزینه ها و قبض برق شویم.

 

*  بهبود عملکرد دستگاه و افزایش عمر مفید آن

 

علاوه بر موارد گفته شده، رسیدگی و سرویس دوره ای کولر گازی باعث می شود عمر مفید دستگاه افزایش پیدا کند. سرویسکار در طی این دوره ها تمامی اجزا و قطعات به کار رفته در دستگاه را مورد بررسی قرار داده و سلامت عملکرد هر یک را تست می کند. این کار باعث می شود عملکرد کولر بهتر شود و عمر مفید قطعات آن افزایش پیدا کند.

 

کلام آخر

 

کولرهای گازی از جمله دستگاه ها سرمایشی خانگی هستند که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. اگر از کولر گازی استفاده می کنید، بهتر است به طور سالیانه اقدام به سرویس کردن این دستگاه های سرمایشی کنید.

 

تمیز کردن کویل های دستگاه، شست و شوی فیلترها و روغن کاری قطعات آن می تواند روی عملکرد بهتر آن تأثیر مستقیم بگذارد. ضمن اینکه عمر دستگاه را نیز افزایش خواهد داد.

 

بخشی از سرویس این دستگاه های سرمایشی را می توانید خودتان نیز انجام دهید. اما اگر احساس می کنید قطعه ای از دستگاه نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، بهتر است از یک تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید.

سوالات متداول
  • فاصله زمانی مناسب برای بررسی فیلتر هوا چقدر است؟
    فیلترهای هوا حداقل یک بار در ماه باید چک شوند. باید بررسی کنید که آیا فیلتر هوای شما یکبار مصرف است یا خیر و اگر اینطور است، پس از کثیف شدن آن را حذف کنید. برخی از فیلترهای هوا بسته به نوع و سازنده آن چند ماه دوام می آورند. در این مورد بهتر است سند اطلاعات یا کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید.
  • چرا باید کولر گازی را هر ساله سرویس کرد؟
    سرویس به موقع و هر ساله کولر موجب کاهش مصرف برق و همچنین افزایش عمر کولر گازی شما می شود و در صورتی که سرویس به موقع انجام نشود باعث می شود شما متوجه کمبود گاز و کثیفی دستگاه و ایرادات جزئی نشوید که به مرور زمان به دستگاه شما آسیب وارد می کند.
  • مقدار گاز کولر و هزینه شارژ آن چگونه محاسبه می شود؟
    مقدار گاز موجود توسط گژ فشار سنج اندازه گیری می شود که در صورت کم بودن فشار مقدار کمبود به دست می آید برای مثال اگر فشار دستگاه نصف اندازه استاندارد باشد به این معنی است که گاز دستگاه شما به اندازه نصف گاز کامل خالی است که هزینه نصف شارژ گاز کامل از شما دریافت می شود.
  • آیا شارژ گاز کولر با همان هزینه سرویس کولر انجام می شود؟
    خیر شارژ گاز یک مسئله جدا هست که بسته به مقدار کمبود گاز قبل از انجام کار به شما هزینه اعلام می شود و سپس انجام می شود در سرویس کولر گازی فقط اندازه گیری مقدار گاز انجام می شود.
  • سرویس کولر گازی شامل چه خدماتی می شود؟
    سرویس کولر گازی شامل شستشو فیلتر اسپلیت و شستشو اپراتور پنل داخل و کندانسور پنل خارجی می باشد بلور فن پنل چک می شود و در صورت کثیف بودن تمیز می شود و پس از سرویس کامل مقدار گاز داخل دستگاه اندازه گیری می شود که در صورت کمبود با هزینه جدا گانه شارژ گاز انجام شود.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman