نگرانی از قیمت حبابی مسکن در زنجان

نگرانی از قیمت حبابی مسکن در زنجان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۴

اولویت اساسی بانک مسکن استان زنجان در سالجاری، پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده است و بدون محدودیت تا پایان شهریور ۹۸ تمامی درخواست‌های تسهیلات در این بخش پذیرش خواهند شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک سوم واحدهای سطح کشور از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده‌اند و بزرگترین تسهیلات شبکه بانکی در استان زنجان متعلق به این بانک است.

سلمان داشاد افزود: نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم بانک مسکن زیر ۱۰ درصد و تابع سیاست‌های دولت بوده و در این میان سود تسهیلات صندوق مسکن یکم برای خانه اولی ها در بافت فرسوده با هدف جذب مردم به این بخش، ۶ درصد است.

وی اضافه کرد: بر این پایه، سهمیه تسهیلات خوداشتغالی امسال ۲۴ میلیارد ریال برای کمیته امداد و بهزیستی و پنج میلیارد ریال نیز به فرزندان ایثارگر در نظر گرفته شده که با معرفی نهادهای ذی ربط رداخت خواهد شد.

وی همچنین جمع تسهیلات پرداختی بخش مسکن در سال گذشته را بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال و مجموع پرداختی های چهار ماهه گذشته سال ۹۸ را ۸۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

قیمت حبابی مسکن در زنجان نگران کننده است

داشاد با اظهار نگرانی از افزایش حبابی شکل قیمت مسکن در استان زنجان گفت: اگر انبوه سازان حرفه‌ای از آیتم های فناوری نوین در ساخت ساختمان ها استفاده کنند می‌توانند علاوه بر وام ۴۰ میلیونی بافت فرسوده، ۶۰ میلیون تومان نیز به صورت جداگانه از بانک تسهیلات دریافت کنند.

وی، ظهار داشت: هم اکنون تسهیلات متنوعی برای مردم در بانک مسکن وجود دارد که از میان آنها می‌توان به تسهیلات صندوق مسکن یکم، صندوق پس انداز جوانان، تسهیلات مشارکتی، و همچنین طرح حساب‌های ممتاز اشاره کرد.

داشاد افزود: مبلغ سقف تسهیلات انفرادی از محل صندوق مسکن یکم برای خانه اولی ها در شهرستان زنجان ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

این مسئول، سقف تسهیلات از محل اوراق حق تقدم از تسهیلات را در شهرستان زنجان برای زوجین ۸۰ میلیون تومان و انفراد ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

مدیر شعب بانک مسکن استان با اشاره به شرایط رکود فعلی در جامعه، بهترین روش برای گرفتن تسهیلات را سپرده گذاری در صندوق یکم اعلام کرد وگفت که سرمایه گذاری در طرح حساب‌های ممتاز به ویژه برای خیرین و اشخاص حقیقی و حقوقی پرسود بوده و افراد در این طرح هم می‌توانند از سپرده های خود سود دریافت کنند و هم می‌توانند این تسهیلات را هبه کرده و یا در فرابورس به غیر انتقال دهند و سود دریافت کنند.

وی یادآور شد: خبرنگاران در جهت اصلاح کار مدیران و پیشرفت جامعه به نقد می‌پردازند.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman