جزئیات ثبت‌نام نهضت مسکن در همدان

جزئیات ثبت‌نام نهضت مسکن در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۰

معاون مسکن‌ و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تعداد ثبت نام طرح در استان همدان از مرز ۵۰ هزار نفر فراتر رفته و شهرستان ملایر از بین شهرستان‌ها در ثبت نام طرح پیشرو بوده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید صالحی امیر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار نفر در سطح استان همدان نسبت به نام نویسی در طرح اقدام کنند، اظهارکرد: برای اجرای طرح ۶۸۰ هکتار از اراضی روستای شورین قرار است به محدوده شهری الحاق شود که با این اقدام طرح جدید در این محدوده اعمال و اجرایی می‌شود.

صالحی امیر افزود: با شروع ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن استان همدان با توجه به طرح جامع شهری برای ۱۰ سال آینده مشکل مسکن استان مرتفع خواهد بود و مشکلی نخواهیم داشت و درصورت توسعه شهر و افزایش چمشگیر جمعیت طرح جامع بازنگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی منطقه شورین به محدوده شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طرح جامع همدان مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در صورت موافقت با این ‌پیشنهاد در شورایعالی شهرسازی کشور، اراضی مذکور به محدوده شهر الحاق می‌شود ضمن اینکه طرح الحاق ۶۸۵ هکتار زمین به حریم شهر همدان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

صالحی امیر همچنین با اشاره به سوال برخی از افراد در رابطه با اینکه برای مرحله دوم ۵۰ میلیون تومان واریز کرده اند اما در پرتال آنان نیامده است گفت: این موضوع مشکل خاصی نیست و به دلیل اینکه پرتال وزارت راه و شهرسازی به مشکل برخورده همه استانها با این موضوع مواجه هستند و تنها این امر مربوط به استان همدان نبوده و قطعا با مرتفع شدن مشکل پرتال وزارت راه و شهرسازی، هزینه واریز شده مرحله دوم افراد در پرتال آنان وارد خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح خاطر نشان کرد: تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان در شهر همدان، ۳۰۰ میلیون تومان در دیگر شهرهای استان و ۲۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شودضمن اینکه سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک های میانی ۹درصد و دهک‌های بالا ۱۲ درصد خواهد بود.

صالحی امیر همچنین با اشاره به زمین فرهنگیان نیز یاد آور شد:زمین فرهنگیان دارای مشکل خاصی نبوده و با اتمام بررسی‌ها ساخت و ساز آن مجدد آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح ملی مسکن مهر با بیان اینکه ۹۸ درصد این طرح در استان همدان محقق شده است، یاد آور شد: در این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان همدان تعداد ۲۹ هزار و ۳۹۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۱ واحد تحویل کسانی که درخواست داده بودند شده و ۴۴۰ واحد نیز بدون متقاضی بوده که به طرح اقدام ملی تبدیل شد و ۴۳۳ واحد هم باقی مانده است.

صالحی امیر همچنین با اشاره به روند پیشرفت مطلوب طرح جامع شهری همدان هم گفت: در طرح جدید جامع شهر همدان، این شهر از پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع به هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع خواهد رسید.

از روز ۲۸ مهرماه ثبت‌نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده که تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه «ثبت نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود.

قبلا برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای ۱۸سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است. خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، برخی گروه‌های درآمدی در بعضی مناطق بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman