معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

صدور 5000 پروانه ساخت در سال

صدور 5000 پروانه ساخت در سال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۵۲ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۰

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به نتایج رصد صورت گرفته در خصوص پروانه‌های ساختمانی گفت: ۳.۷ درصد پروانه‌های ساختمانی صادره در کشور شامل حدود پنج هزار پروانه در سال مربوط به این استان است.
به گزارش اخبار ساختمان، اردشیر یوسف زاده افزود: طی سال ۱۳۹۶ که سال مورد ارزیابی قرار گرفته به شمار می رود، حدود ۱۳۲ هزار پروانه ساختمانی در کشور صادر شده بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۲.۵ درصد پروانه های ساختمانی صادره در کشور جهت احداث بنا و ۷.۵ درصد مربوط به افزایش بنا بود، اضافه کرد: این ارقام برای استان به ترتیب ۹۳.۹ و ۶.۱ درصد برآورد شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی ها در سال ۱۳۹۶ حدود ۶۳ میلیون مترمربع زمین برای احداث یا افزایش بنا در پروانه های ساختمانی کشور درج شده که سهم آذربایجان غربی یک میلیون و ۴۶۸ مترمربع بود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در این مدت همچنین مجوز ساخت ۳۳۸ هزار واحد مسکونی صادر شده که سهم استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد شامل حدود ۲.۵ درصد بود.

یوسف زاده ادامه داد: در آن سال ۱۹ درصد پروانه های ساختمانی صادره یک طبقه، ۴۵ درصد ۲ طبقه، ۲۳ درصد سه طبقه، هفت درصد چهار طبقه و ۶ درصد پنج طبقه و بیشتر بود.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۷۰ درصد ساختمان های درخواست شده برای صدور پروانه به صورت بتن آرمه بود.

صدور پروانه ساختمانی نخستین گام در راستای ساخت و ساز و عمران و مسکن است که مجوز آن از سوی مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی ساختمان صادر می شود.

ایرنا

برچسب ها:

پروانه ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman