سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران تاکید کرد:

باید به گودهای رهاشده تهران رسیدگی شود

باید به گودهای رهاشده تهران رسیدگی شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۷/۱۹

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم رسیدگی به وضعیت گود برداری ها و گودهای رها شده در پایتخت تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید جلال ملکی با اشاره به حادثه ریزش یک ساختمان مقابل زمین گودبرداری شده که روز گذشته در محله ابوذر رخ داد، اظهار کرد: گود برداری از مهم ترین بخش های یک ساختمان سازی است که حتما باید ایمن سازی و مقاوم سازی انجام شود.

وی ادامه داد: هر چه عمق گودبرداری بیشتر باشد، هر چه منطقه ای که در آن کار می کنند خاک سست تری داشته باشد و منطقه ای باشد که در مجاورت قنات ها و کانال های آب قرار دارد، حساسیت گودبرداری بیشتر است. همچنین مجاورت ساختمان های بلند مرتبه یا قدیمی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با تاکید بر اهمیت مرحله گودبرداری گفت: مرحله گودبرداری به اندازه ای مهم است که به هیچ عنوان نباید در آن مرحله متوقف شود هرچند که بعضی گودها در شهر دیده می شود که به دلایل مختلفی مثل تخلفات یا اختلافات بین شرکا و... چندین سال رها شده اند.

وی افزود: این بعد از یک مدت می تواند باعث فرسایش خاک شود. خاک در مجاورت هوا خشک شده و چسبندگی خود را از دست داده و احتمال تخریب آن وجود دارد.

وی گفت: باید به وضعیت ایمنی گودها و گودهای رها شده پایتخت رسیدگی شود.

ملکی اظهار کرد: همچنین حتما باید هر گونه اقدامی در گودبرداری تحت نظارت مهندسان انجام شود و کارگران بدون هماهنگی با مهندس اقدام به کار روی دیواره های گود نکنند.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که افرادی که در محل حوادث حضور دارند باید به توصیه های فرماندهان آتش نشانی عمل کنند. در بسیاری از موارد آتش نشانان توصیه هایی داشتند که این ها بر اساس سال ها تجربه است اما متاسفانه برخی افراد از قبول این توصیه ها سرباز می زنند.

ایسنا

برچسب ها:

گودبرداری ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman