معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل مطرح کرد:

کارخانه سیمان خلخال تعیین تکلیف می‌شود

کارخانه سیمان خلخال تعیین تکلیف می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۷ | ۱۳۹۹/۰۶/۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: پروژه نیمه‌کاره کارخانه سیمان خلخال تعیین تکلیف شده و در راستای توسعه و رونق اقتصادی منطقه بکار گرفته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، ارژنگ عزیزی در بازدید از این پروژه جنوب استان اردبیل افزود: کارخانه سیمان خلخال بیش از ۱۰ سال است که تعطیل شده و هیچ برنامه‌ای هم برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل کارخانه تولید سیمان خلخال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه نشده است.

وی اظهارداشت: برای احداث این پروژه بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی در اختیار سرمایه‌گذار طرح قرار گرفته و ۸۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات اعتباری در زمان شروع در اختیار سازنده کارخانه قرار گرفته که ریالی از این وام به بانک ملی و بانک ارائه کننده تسهیلات برگشت داده نشده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران متعددی برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید و اشتغال‌زا به غیر از تولید سیمان در این محل اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهارداشت: تلاش می‌شود تا با تعیین تکلیف زمین واگذار شده از سوی منابع طبیعی منطقه به سرمایه‌گذار طرح و واگذاری ۸۰ هکتار از اراضی تحت تملک کارخانه که بخشی از آن به عنوان تضامن بانک ملی در اختیار این بانک است، این اراضی آزاد شده و در اختیار توسعه صنعت و ایجاد اشتغال قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه سیمان بدلیل اشباع سیمان در کشور برای سرمایه‌گذاری دولتی و یا بخش خصوصی توجیه اقتصادی نداشته و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ادامه کار پروژه نیمه‌کاره سیمان خلخال نیست، اظهارداشت: راه‌انداری کارخانه‌های صنعتی تولید ام دی اف، مزرعه چوب و یا سایر صنایع اشتغال‌زا در این محل از سوی سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده که پس از آزادسازی زمین کارخانه در خصوص چگونگی راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و یا تبدیل محل به محلی برای توسعه گردشگری تصمیم گرفته خواهد شد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman