باریک ترین آپارتمان لندن با 165 سانتیمتر عرض!

باریک ترین آپارتمان لندن با 165 سانتیمتر عرض!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۶/۲۸

باریک ترین خانه لندن که پهنای بعضی قسمت های آن فقط ۱۶۵ سانتیمتر است، به قیمتی نزدیک به یک میلیون پوند به فروش گذاشته شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، این خانه ی پنج طبقه با ۹۶ متر مربع مساحت، ۲ اتاق خواب، یک تراس و یک حیاط سرسبز دارد.

خریدارانی که مایل به داشتن این خانه – که قبلاً یک فروشگاه کلاه بوده – باشند می توانند با پرداخت ۹۹۵ هزار پوند آن را از آن خود کنند، یعنی تقریباً ۲ برابر پولی که آخرین بار ۱۱ سال پیش برای خرید آن پرداخت شده بود.

این خانه ی منحصر به فرد در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۵۹۵ هزار پوند به یک وکیل فروخته شده بود که از آن زمان به کشور دیگری مهاجرت کرده است.

باریک ترین خانه ی لندن که در دهه ی ۱۹۹۰ به یک عکاس مد و فشن به نام یورگن تلر تعلق داشت، بین یک پیتزا فروشی و یک سالن ناخن قرار گرفته است.



ورودی طبقه ی همکف – که طولانی ترین طبقه ی خانه است – به یک اتاق پذیرایی بزرگ می رسد و یک آشپزخانه هم در طبقه همکف پایین خانه هست که فقط ۱۶۵ سانتیمتر پهنا دارد.

طول زیاد آشپزخانه که در واقع بیشتر از هفت متر است، کمی پهنایش را جبران کرده است. بعد از آن به اتاق ناهار خوری می رسید که به حیاط سرسبز خانه باز می شود.



طبقه ی همکف با یک پلکان مارپیچ به طبقه ی اول می رسد که اتاق خواب دوم خانه در آن قرار دارد. این اتاق خواب بسیار باریک است و فقط ۱۷۸ سانتیمتر پهنا دارد. یک اتاق مطالعه هم در این طبقه هست که اندکی پهن تر است و ۱۸۳ سانتیمتر عرض دارد.

در انتهای این طبقه یک تراس رو به غرب لندن وجود دارد.

در طبقه ی دوم، یک حمام و یک دستشویی قرار دارد که به اتاق خواب اصلی خانه در طبقه ی سوم منتهی می شود. تختخواب این اتاق به صورت توکار ساخته شده و فقط ۱۸۸ سانتیمتر عرض دارد.


نقشه ی ۵ طبقه ی خانه

سیمون والر که مسئولیت فروش این خانه را برعهده دارد می گوید این خانه شما را به راحتی در خود غرق می کند. او در سال ۱۹۹۴ در جشن شب سال نویی که در این خانه برگزار شده بود حضور داشت.

والر می گوید: «هر پنج طبقه دنیاهای متفاوتی بودند که می توانستید در آن ها غرق شوید. هر کسی که صاحب این خانه شده یک رنگ جادویی از جنس خودش به آن داده. مالک فعلی اش آن را به یک ماشین کلاسیک تشبیه می کند چون دائماً دارد آن را تعمیر می کند.»



این خانه شاید باریک ترین خانه در لندن باشد اما به طور قطع باریک ترین خانه ی انگلیس نیست.

باریک ترین خانه ی انگلیس در شهر پورتسموث قرار دارد که پهنای آن فقط ۱۴۷ سانتیمتر است.

بهداشت نیوز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman