یک کارشناس شهرسازی تشریح کرد:

تلفیق سبک‌ها درمعماری امروز صحیح است؟

تلفیق سبک‌ها درمعماری امروز صحیح است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۷

یک کارشناس شهرسازی گفت: در استفاده از سبک‌های معماری نمی‌توان تنها به استفاده از سبک معماری مدرن و سنتی اکتفا کرد و باید مفاهیم مدرن را مطالعه کرد و در فضای سنتی از آن‌ها بهره ببریم.
به گزارش اخبار ساختمان، شهره عزتیان با بیان اینکه شهر موجودی زنده است، اظهار کرد: باید در همه عرصه‌ها از جمله معماری شهری به روز باشیم چرا که علم و تکنولوژی با سرعت حرکت می‌کند پس باید در عرصه معماری به روز باشیم تا شهر دچار عقب ماندگی نشود.

وی تصریح کرد: در استفاده از سبک‌های معماری نمی‌توان تنها به استفاده از سبک معماری مدرن و سنتی اکتفا کرد و باید مفاهیم مدرن را مطالعه و در فضای سنتی از این مفاهیم بهره ببریم.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه معماری شهری ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است؛ اما بر عرضه معماری سنتی بیشتر تاکید شده است، گفت: در طراحی مدرن باید بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم و در راستای آن از مصالح و تکنولوژی جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارزش‌های فرهنگی معماری سنتی نباید در استفاده از سبک‌های معماری مدرن گم شود همچنین نمی‌توان مفاهیم و المان‌های غربی که با مفاهیم سنتی ایران تناقض دارد را کپی کنیم.

عزتیان با اشاره به ویژگی‌های معماری در بافت تاریخی عنوان کرد: در بافت تاریخی شهر اصفهان به علت شرایط اقلیمی باید از رنگ‌های روشن و شفاف استفاده کنیم در واقع هر شهری رنگ مختص به خود را دارد که نشان دهنده هویت آن شهر است به طور مثال بافت آجر و گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان با توجه به شرایط اقلیمی این شهر انتخاب شده و این موضوع مورد احترام است البته از لحاظ اقلیمی نمی‌توان در معماری آن از سنگ استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت یکپارچگی در بافت سنتی تاکید کرد: لازم است در طراحی نما و کف سازی، یکپارچگی مدنظر قرار بگیرد از این رو در بافت سنتی باید از عناصری که نشانه بازمانده گذشته است، احترام بگذاریم.

ایمنا

برچسب ها:

سبک های معماری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman