رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان خبر داد:

ضبط 8012 مورد لوازم ساخت وساز غیرمجاز

ضبط 8012 مورد لوازم ساخت وساز غیرمجاز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۴ | ۱۳۹۹/۰۶/۱۲

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته ۱۰ هزار مأموریت در حوزه پلیس ساختمان همدان انجام شده است، گفت: در این مدت در مناطق چهارگانه همدان ۸۰۱۲ مورد لوازم ساخت و ساز غیرمجاز ضبط شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدعلی گلشن با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات همدان، اظهار کرد: ۷۴۱ مورد در منطقه یک، ۳۳۶ مورد در منطقه دو و ۲۱۹ مورد در منطقه چهار همدان ضبط وسایل ساخت و ساز غیرمجاز در باغات صورت گرفته است.

وی با تأکید براینکه اداره کنترل ساختمان شهرداری به جد با ساخت وسازهای غیرمجاز برخورد می‌کند، تصریح کرد: قانون برای همه یکسان است و هیچ مماشاتی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز درشهر وجود ندارد.

گلشن با اشاره به اینکه رغبت مردم برای گرفتن مجوز و پروانه ساختمانی افزایش یافته است، یادآور شد: متأسفانه برخی از شهروندان به قوانین اشراف ندارند و مواردی را گزارش می‌دهند که پلیس ساختمان نمی‌تواند ورود کند ضمن اینکه برخی از ساخت و سازهایی که گزارش داده می‌شود دارای مجوز هستند.

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری همدان درباره اینکه گفته می‌شود پلیس ساختمان به گزارشات مردمی توجه نمی‌کند، ادامه داد: مباحثی مانند تخریب و گودبرداری به پلیس ساختمان مربوط نمی‌شود اما مردم انتظار دارند پلیس ساختمان ورود کند.

وی با اشاره به الحاق سه روستای علی‌آباد، حسن آباد و قاسم آباد به شهر همدان، خاطرنشان کرد: سال گذشته مصوبه‌ای ابلاغ شد که براساس آن سه روستای علی‌آباد، حسن آباد و قاسم آباد به شهر همدان الحاق شده که شهرداری براساس این مصوبه کارخود را انجام می‌دهد و مردم نیز باید به این قانون تمکین کنند.

گلشن افزود: در روستای حسن آباد ۳۰۰ مورد ،قاسم آباد ۶۰۰ مورد و علی آباد ۱۷۰ مورد ضبط لوازم ساخت و ساز و تعطیلی کار صورت گرفته است.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم از سامانه جامع ۱۳۷ شهرداری، ادامه داد: در مرداد امسال ۸۲۲ مورد گزارش به مرکز جامع ۱۳۷ شهرداری اعلام شده که براساس نظرسنجی صورت گرفته ۹۸.۰۴ درصد در حوزه پلیس ساختمان رضایتمندی وجود داشته است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman