ورود بانک ها به عرصه های اقتصادی غیرقانونی است؛

باید با بانک های متخلف برخورد شود

باید با بانک های متخلف برخورد شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۸ | ۱۳۹۹/۰۵/۰۸

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه بانک ها سرمایه های مردم در بخش های مختلف اقتصادی هزینه می کنند، اما در زمان ارائه تسهیلات به مردم از نبود منابع اعتباری دم می زنند. ازاین رو به شدت باید با بانک های متخلف برخورد شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بخشی از خانه های خالی از سکنه در مالکیت بانک ها قرار دارد، گفت: قطعا فعالیت بانک های در عرصه های اقتصادی و بنگاه داری غیرقانونی است و بانک ها به هیچ وجه اجازه ورود به این حوزه ها را ندارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک ها باید از بنگاه داری و تصدی گری در بازارهای اقتصادی خارج شوند، افزود: منابع اعتباری بانک ها به جای سرمایه گذاری غیرقانونی در بازارهای اقتصادی، باید در قالب تسهیلات حمایتی به بخش های تولیدی ارائه شود.

وی گفت: متأسفانه بانک ها سرمایه های مردم در بخش های مختلف اقتصادی هزینه می کنند، اما در زمان ارائه تسهیلات به مردم از نبود منابع اعتباری دم می زنند. ازاین رو به شدت باید با بانک های متخلف برخورد شود.وزارت اقتصاد باید بانک ها را ملزم به فروش امول و دارایی هایی مانند خانه های خالی از سکنه کند

شاکری ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید بانک ها را ملزم به خروج از بنگاه داری و فروش امول و دارایی هایی مانند خانه های خالی از سکنه کند، با این اقدام، بانک ها می توانند تمرکز بیشتری برای حمایت از بخش های تولیدی به ویژه تولید مسکن داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با ساماندهی خانه های خالی از سکنه متعلق به بانک ها، عرضه این گونه مساکن افزایش خواهد یافت و طبعا تأثیر چشمگیری در کاهش قیمت مسکن می گذارد.

ایلنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،احتکار 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman