نائب رئیس مجلس مطرح کرد:

فروش عرصه های مسکن مهر اشتباه بود

فروش عرصه های مسکن مهر اشتباه بود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۹

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش عرصه مسکن مهر در برنامه واگذاری واحدها پیش بینی نشده بود و فروش عرصه از همان ابتدا اشتباه بود گفت: این اقدام یکی از علت های گرانی این مسکن است.
به گزارش اخبار ساختمان، علی نیکزاد در حاشیه بازگشایی خانه ملت شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی مقرر شده بود مالکیت اعیانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و تنها مجوز فروش اعیانی به مالک واگذار شود تا متقاضیان مسکن مهر گرفتار افزایش قیمت نشوند.

وی با اشاره شرایط واگذاری عرصه و اعیان واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: مقرر شده بود که عرصه واحدها به روش اجاره ۹۹ ساله و یا با اجاره بسیار پایین بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن به متقاضیان واگذار شود.

نائب رئیس دوم مجلس ضمن انتقاد از حضور پر رنگ دلالان در خرید و فروش عرصه های مسکن مهر، خاطر نشان کرد: تعدای زیادی از متقاضیان مسکن مهر، عرصه خود را به قیمت پایین به دلالان فروختند و در این پروسه فرم ج آنها نیز قرمز شده است و دیگر واجد شرایط برای دریافت مسکن مهر در هیچ شهری نیستند.

نیکزاد گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر در اختیار دلالان است و زحمات وزارتخانه و دولت برای ساماندهی مسکن مردم بر باد می رود و سود خرید و فروش به جیب دلالان می رود.

وی با انتقاد از طولانی شدن زمان تحویل واحدهای مسکن مهر، اظهار داشت: ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای پردیس و پرند طی هفت سال هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

حل مشکل مسکن اولویت مجلس یازدهم است

نایب رئیس دوم مجلس گفت: باتوجه به اهمیت رفع مشکل مسکن، اولین دوفوریت تصویبی دوره یازدهم مجلس قانون مالیات بر خانه های خالی است که در حال حاضر هفت گروه کارشناسی روی این مصوبه کار می‌کنند.

نیکزاد با تاکید بر توجه امام راحل به وضعیت محرومین عنوان کرد: اولین دستور امام راحل رفع مشکل مسکن و حساب ۱۰۰ امام برای کمک به محرومان بود.

وی ادامه داد: افزایش حقوق مشکل مسکن را حل نمی‌کند باید راهکاری برای خانه دار شدن مردم پیدا کنیم.

نایب رئیس دوم مجلس گفت: امروز جوانان با پس انداز نمی‌توانند صاحبخانه شوند و تفکر انقلابی و مدیریت جهادی راهگشای رفع مشکل مسکن جوانان است.

نیکزاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درمورد مجلس، اظهار داشت:ایشان تاکید دارند که مجلس به راس امور برگردد و این امر تنها با حضور نمایندگان کارشناس، فعال و پاکدست به همراه تعهد و تخصص با پی‌گیری مستمر اتفاق می افتد.

وی با ابراز تاسف عنوان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان دوره قبل به دلالیل اخلاقی و مالی رد صلاحیت شدند و قرار بود آنها خدمتگزار مردم باشند که نبودند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم مقابل دولت نیست و با همه توان می خواهد به نفع دولت کار کند و بنا به فرمایش حضرت آقا مجلس مظهر انتظار و امید مردم است.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه دو نماینده برای پاسخگویی به مردم شهرستان پردیس تعیین شدند، اظهار داشت: احمد نادری و سید نظام الدین موسوی به طور ویژه پاسخگوی مردم شهرستان پردیس هستند.

نیکزاد گفت: راه اندازی بیمارستان در شهرستان پردیس روز گذشته در نخستین حضور نمایندگان در خانه ملت شهر پردیس پی گیری شد و ساخت مصلی نماز جمعه طی دو ماه آینده و اتمام کار مسکن مهر تا پایان کار دولت توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ایرنا

برچسب ها:

عرصه مسکن مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman