آشنایی با سازه های عجیب در جهان

آشنایی با سازه های عجیب در جهان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۵ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۲

در دنیای مدرن امروز معماران تلاش می کنند تا سازه هایی با ارتفاع بلند و نماهای جذاب بسازند تا توجهات را به خود جلب کنند؛ اما در این بین بعضی سازه های عجیب هستند که نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر به جست‌وجو در میان ترین‌ها در دنیا علاقه دارید، با چند نمونه از عجیب‌ترین سازه‌های جهان آشنا شوید.

جنگل مارپیچ در آلمان



نام این مجتمع مسکونی را جنگل مارپیچ یا Waldspirale گذاشته‌اند که نشان دهنده طرح کلی ساختمان و سقف سبز آن است. برجسته‌ترین ویژگی این بنا در قسمت بیرونی، برج آن است که به گنبدهای پیازی شکل روسی شباهت دارد. از دیگر ویژگی‌های این سازه عدم وجود خطوط مستقیم و به کارگیری رنگ‌های تیز و نقاشی‌های رنگارنگ در ساختمان است.

خانه کج در لهستان



نام این بنای لهستانی خانه کج انتخاب شده است. این ساختمان بخشی از مرکز خرید رزیدنت است که به شکل نامنظم و تغییر فرم داده ساخته شده است. طراحی خانه کج توسط Szotynscy و Zaleski با الهام از نقاشی‌های افسانه‌ای انجام گرفته است.

خانه سنگی در پرتغال



این خانه دو طبقه واقع در کوه‌های فافه پرتغال، بین چهار تخته سنگ بزرگ ساخته شده است. این ملک اگرچه به ظاهر ساده و محدود است اما امکانات بسیاری از جمله شومینه و استخر دارد.

کتابخانه سیتی کانزاس در ایالات متحده



یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کتابخانه سیتی کانزاس در میسوری طراحی قفسه‌های کتاب است که در امتداد دیوار جنوبی گاراژ پارکینگ اجرا شده است. ستون‌های این کتاب‌ها 25 تا 9 فوت اندازه گیری شده و منعکس کننده حس علاقه به خواندن است، همه این کتاب‌ها پیشنهاداتی از سوی خوانندگان کانزاس سیتی است. برخی از عناوین این کتاب‌ها عبارتند از رومئو و ژولیت، ارباب حلقه‌ها، مجموعه‌های اشعار لانگستون هیوز و تائو.

برج داینامیک در دبی



برج داینامیک یا Rotating Tower در دبی هنوز از لحاظ فنی ساخته نشده است و طرح ایجاد آن از چندین سال قبل آغاز شده است. این سازه در 80 طبقه ساخته شده است و هر یک از این طبقات به شکل مجزا می‌گردد. هر طبقه در هر 90 دقیقه 360 درجه می‌چرخند.

خانه Nautilus در مکزیک


این خانه به شکل پوسته صدف دریایی توسط معمار مکزیکی خاویر سونوسیاین ساخته شده است. این بنا به عنوان یک خانه قابل زندگی طراحی شده است و دارای سطوح صاف، پله مارپیچ و نقاشی‌های طبیعی است.

خانه حمله در اتریش



موزه Moderner Kunst در وین مجموعه بزرگی از هنرهای مدرن قرن بیستم و بیست و یکم را در خود جای داده است. نمای بیرونی ساختمان دارای یک خانه خانوادگی کوچک است که بر روی سقف آن به شکل وارونه گشوده شده است.

سازه Bibliotheca Alexandrina در مصر


این کتابخانه و مرکز مهم فرهنگی در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. شبیه یک دیسک زاویه دار یا یک غول عظیم الجثه است. این مرکز بزرگترین مجموعه نسخه‌های خطی جهان را در خود نگه داشته است.

خانه‌های مکعبی در هلند



خانه‌‎های مکعبی در روتردام هلند به این علتی طراحی شد تا معضل ساخت خانه‌ها در بالای یک پل عابر پیاده را حل کند. ایده ساخت این سازه با ایجاد جنگلی از خانه‌ها بوده که هر مکعب یک درخت انتزاعی را نشان می‌داد.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman