آشفته بازار مسکن در چهارمحال و بختیاری

آشفته بازار مسکن در چهارمحال و بختیاری
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۱ | ۱۳۹۹/۰۳/۳۱

طی هفته‌های اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی بازار مسکن را دچار دگرگونی قیمت کرده است، به‌طوری که گمان‌ها بر این است که با این رویه افزایش قیمت افراد فاقد مسکن و زمین به این زودی‌ها خانه‌دار نخواهند شد.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم علیرضایی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص علل افزایش قیمت مسکن در استان و تفاوت تعرفه اجاره‌بها، قیمت زمین و مسکن در مشاوران املاک، گفت: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی سامانه قیمت‌گذاری بر زمین و مسکن در استان در حال انجام است.

علیرضایی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن یقینا در تثبیت قیمت زمین و مسکن اثرات مثبت خود را خواهد گذاشت، اظهار کرد: امیدواریم در هفته‌های آتی این طرح روند بازار صعودی قیمت مسکن را از شیب تند خارج کند، اما این مهم زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری، هم ساخت‌وسازها رونق پیدا کند و هم قیمت‌ها تعدیل یابند.

علیرضایی با بیان این‌که قیمت‌گذاری مسکن در بازار بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد، افزود: متاسفانه تاکنون سامانه‌ای برای این امر راه‌اندازی نشده، این در حالی است که در کلان‌شهرها سامانه قیمت‌گذاری بر زمین و مسکن ثبت شده است و ما در حال پیگیری برای حل این موضوع و راه‌اندازی سامانه ثبت املاک در استان هستیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزایش قیمت مصالح ساختمانی را در هفته‌های اخیر یکی از علل مهم افزایش قیمت مسکن عنوان و تصریح کرد: افزایش قیمت مصالح و زمین، ساخت‌وساز را با کندی مواجه کرده است.

علیرضایی در پایان صعود قیمت مسکن را عاملی برای تقاضای خرید بیشتر در کشور و استان مطرح کرد.

در ادامه رئیس اتحادیه صنوف مشاورران املاک شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که با وجود افزایش قیمت‌ها وشیوع ویروس کرونا میزان معاملات در شهرکرد 20 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهار کرد: معاملات افزایش یافته، اما میزان ساخت‌وساز تغییر نکرده است.

محمد رئیسی متوسط قیمت هر متر آپارتمان را در شهرکرد، هفت الی هشت میلیون تومان مطرح و تصریح کرد: در خیابان کاشانی، معلم و گودال چشمه 20 درصد افزایش قیمت و شهرک منظریه و سرچشمه‌ها 40 الی 50 درصد افزایش قیمت مسکن نسبت به مشابه سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنوف مشاورران املاک شهرستان شهرکرد روند اجاره‌کردن منزل را ثابت عنوان کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی کشور بسیاری از افراد مستاجر ترجیح می‌دهند که در همان منازل استیجاری زندگی کنند و تغییر منزل اجاره‌ای صورت ندهند.

رئیسی عدم نظارت برای قیمت‌گذاری را مشکل اصلی در مسئله مسکن دانست و خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با ارگان‌های مربوطه و متولیان امر بر قیمت‌گذاری مشخص مسکن تاکید فراوان شده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman