قیمت آجر نسوز چقدر است؟

قیمت آجر نسوز چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۷

آجر نسوز نما پلاک یکی از پرکاربردترین آجرها در نمای ساختمان ها است. این آجر به خاطر تنوع بالایی که در رنگ و سایز دارد به خوبی پاسخگوی نیاز طراحان بوده است.

به گزارش اخبار ساختمان، آجر نسوز سفید، آجر نسوز قرمز، آجر نسوز قهوه ای و شاموتی از محبوب ترین محصولات هستند. این محصول در ابعاد مختلفی تولید می شود. پر مصرف ترین ابعاد آن 2/5×31×7 و 2/5×31×3 یا همان کرکره ای است اما به تازگی ابعاد بزرگتری مانند 60×10 هم تولید می شود.

این محصول در ابتدا در شومینه ها و کوره ها استفاده می شده است. آجر نسوز نما قابلیت تحمل دماهای بالا را دارد. دمایی بین 1100 تا 1600 درجه سلنتیگراد را تحمل می کند. اما در عین حال رسانایی گرمایی کمی دارد که در مصرف کمتر انرژی مؤثر است.

آجر نسوز دارای مقادیری آلومینیوم اکسید است. گاهی مقدار اکسید آلومینیوم به 50 درصد تا 60 درصد می رسد. وجود این ماده عامل اصلی تحمل بالای حرارت این آجر است. آجر نما نسوز علاوه بر مقاومت بالا در برابر حرارت، در مقابل عوامل جوی و محیط های اسیدی بسیار مقاوم است.

آجر نسوز هم به صورت دوغابی یا تر و هم به صورت خشک قابل اجرا است. در بسیاری از کارهای مدرن و ساختمان های با نمای پارامتریک از این آجر استفاده می شود. این محصول به علت تولید صنعتی به وفور و با قیمت مناسب در دسترس است، که یکی از مزیت های آن نسبت به سنگ و چوب ترمووود است. با توجه به ابعاد استاندارد آن اجرای آن به سهولت امکان پذیر است.

قیمت آجر نسوز (درب کارخانه) به شرح جدول زیر است:
 

قیمت آجر نسوز
نام محصول مشخصات واحد قیمت (تومان)
آجر خوش نما صفاهان پلاک قرمز شیل 33*10 هر عدد 900
آجرنما برند آجرنمای نسوز سفید 5/5 متر مربع 52000
آجرنمای صدف تهران پلاک قرمز 5/5*22 هر عدد 1900
آجر زیگورات آجر شاموتی آرامیس ال هر عدد 1300
آجر زیگورات آجر انگلیسی 7*31 هر عدد 850

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman