پیشرفت 30 درصدی مسکن ملی در تهرانسر

پیشرفت 30 درصدی مسکن ملی در تهرانسر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۹ | ۱۳۹۸/۱۲/۱۵

با توجه به اینکه بعضی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر​ به پیشرفت حدود ۳۰ درصد رسیده بعد از اجرای ۲۰ درصد دیگر احتمالاً این واحدها برای واگذاری به متقاضیان، فراخوان می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، پروژه ۲۰۰۰ واحدی تهرانسر یکی از طرح‌های​ طرح اقدام ملی مسکن محسوب می شود که متقاضیان بسیاری در انتظار اعلام شرایط و نحوه واگذاری آن به سر می‌برند. آنطور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده اگر این طرح به پیشرفت حدود ۵۰ درصد برسد واحدهای آن از طریق آگهی روزنامه عرضه می شود.

پیش از این محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - میزان پیشرفت بعضی از واحدهای طرح اقدام ملی در تهرانسر را حدود ۳۰ درصد اعلام کرده بود.

به گفته محمودزاده، پروژه مسکن ملی در تهرانسر به شکل مشارکتی اجرا می‌شود. بدین صورت که سهم دولت و بخش خصوصی بعد از پایان پروژه تعیین می‌شود و دولت واحدهای خود را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند. اما برای نام‌نویسی از متقاضیان باید طرح به حدی از پیشرفت برسد که قابلیت تعیین قیمت تمام شده را داشته باشد. آن زمان در یک فرآیند، نحوه‌ی ثبت نام به اطلاع عموم خواهد رسید اما فعلا این شرایط وجود ندارد.

همچنین رضا نگهبان - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران - جزئیات بیشتری از این طرح اعلام و تصریح کرد: این طرح ۲۰۰۰ واحدی در قالب ساختمان‌های هشت تا ۱۲ طبقه است. از این مجموع چهار بلوک با حضور رییس جمهور در شهریور ماه جاری کلنگ زنی شد که در مرحله اجرای فونداسیون است.

وی افزود: ۱۰۰۰ واحد دیگر نیز به زودی جهت فراخوان و جذب سرمایه گذار در فروردین ماه به روزنامه های کثیر انتشار اعلام و آگهی خواهد شد و در مقیاس گسترده اطلاع رسانی میشود تا شرکت های سرمایه گذار ساختمانی در این بخش وارد شوند.

نگهبان همچنین از مذاکره این اداره کل با بسیاری از شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری ایرانی و خارجی خبر داد و گفت: به صورت هفتگی جلسات اقدام ملی را با حضور مدیران برگزار می کنیم و مورد به مورد مسایل مطروحه مورد تدقیق قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه با اشاره به پرسش های متداول طرح اقدام ملی مسکن گفت: متداول ترین پرسش ها در طرح اقدام ملی مسکن مربوط به نحوه واگذاری پروژه های تهرانسر است. برخی واحدهایی که از پروژه های مشارکتی تهرانسر سهم دولت می‌شود (براساس قراردادها) بعد از ۵۰ درصد پیشرفت ساختمانی در بازار عرضه می‌کنیم و قیمت و نحوه عرضه نیز در همان زمان مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: برخی می‌پرسند ما چگونه می‌توانیم برای خرید پروژه‌های تهرانسر ثبت نام کنیم که در این زمینه باید گفت واحدهای تهرانسر در این مرحله از ثبت نام قرار ندارند و آن بخش از اقدام ملی است که در قالب مشارکت تعریف شده است و شرایط و نحوه واگذاری آنها (واحدهای سهم دولت ) در زمان تکمیل پروژه ها مشخص و از طریق آگهی روزنامه عرضه خواهد شد.

نگهبان طرح اقدام ملی مسکن را یک پروژه عظیم دانست و افزود: زمین های تخصیص داده شده به طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دماوند، صفا دشت، شریف آباد و فیروزکوه، کیلان و پیشوا به بنیاد مسکن تحویل داده شده و مدیران بنیاد مسکن استان تهران در مراحل طراحی و اخذ پروانه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که برنامه ریزی ما برای تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ۲ ساله است، گفت: امیدواریم که باقیمانده پروژه های طرح اقدام ملی مسکن تهران نیز در اوایل سال ۹۹ شروع شود و قبل از پایان سال ۱۴۰۰ با کمک سازنده ها به متقاضیان تحویل داده شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman