برنامه های بنیاد مسکن زنجان در دهه فجر

برنامه های بنیاد مسکن زنجان در دهه فجر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۱/۱۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر ۶۸ پروژه عمرانی بنیاد مسکن این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش اخبار ساختمان، سجاد صنعتی منفرد با اشاره به برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دهه فجر امسال افزود: در این ایام بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه روستایی و شهری و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی این نهاد با اعتباری بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها استان را یادآور شد و تصریح کرد: بر این اساس طی این ایام، طرح هادی روستایی در ۲۴ روستای شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و سلطانیه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

این مسؤول، مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها عنوان کرد و گفت: ساماندهی و اصلاح وضعیت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام ۳۷ پروژه مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی نیز در روستاهای استان به بهره برداری خواهد رسید.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مسکن های روستایی است، ادامه داد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

وی، همچنین از افتتاح و کلنگ زنی سه پروژه در حوزه مسکن شهری در این ایام خبر داد و گفت: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیرین یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

ایرنا

برچسب ها:

پروژه عمرانی ،مسکن ،زنجان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman